|
|
|
|---|---|
|
Ni som köper nya X5or (jo jag vet att det kommer en ny modell 2014 men det här kanske gäller även på den nya modellen) om du bryr dig om andrahandsvärdet så snälla snälla köp med sportpaket! Jag letar nu en beg X5a och tittar inte ens på de som inte har sportpaket, det jag framförallt vill åt är sportstolarna eller komfortstolarna, standardstolarna verkar bedrövliga i min mening. Det är så sorgligt att se de X5or som saknar sportpaket på blocket med sänkt pris om och om och om igen, de blir helt enkelt inte sålda. Låter som en löjlig sak men som sagt, jag tycker mig se en väldigt tydlig trend som är att de fåtal bilar som saknar sportpaket säljs för MYCKET lägre pris än de som har sportpaket. Läderklädsel är också ett måste men det tror jag att alla som köper en bil för över 600 tkr förstår? :) PS Alla får givetvis göra precis som de vill, det är ju därför man köper en ny bil för att kunna skräddarsy den som man vill men jag tror att de flesta biir glada desto bättre andrahandsvärde deras bil har. DS | |
|
Fast att köpa den för andrahandsvärdets skull är helt fel eftersom paketet i så fall skulle behöva ha mer än 100% andrahandsvärde om man räknar med kapitalkostnader. Det har det inte. I bästa fall har det kvar runt 50% efter 3 år vilket alltså är sämre än att inte köpa det alls ur ekonomiskt perspektiv. Själv ogillar jag starkt de lackade skärmbreddarna i sportpaketet så det finns köpare till de som saknar också tror jag nog. ------- //Lövet |
|
| Tycker inte det går att räkna andrahandsvärdet på utrustningpaketen på det sättet. Om avsaknaden av ett visst paket gör bilen svårsåld eller osäljbar är ju andrahandsvärdet på hela bilen förstört. | |
|
Sportpaketet har svarta skärmbreddare du tänker på M-sportpaket Andreas Länk Det finns alla möjliga kunder kompisen berättade om en X5 som beställdes utan vare sig xenon eller läder så bli inte förvånad över tomhylsor du får leta i Tyskland om det saknas objekt här smurfkungen. Stephan |
|
|
Ser inte problemet, skärmbreddare monterar man för ett par tusen och de flesta har ju komfort eller sportstolar. Visste inte att det fanns E70s med tygsäten, aldrig sett svenska bilar med det iaf.. |
|
|
Marin. Ingen bil inom rimlighetens gränser är osäljbar, priset ska bara vara rimligt satt. Om man ger 100kkr mindre när den köps så har man ju goda möjligheter att sälja den billigare med mindre förlust än en välutrustad, trots att man saknar något "måste" som navi eller komfortstolar. |
|
|
Självklart är det priset som avgör. Om man lyckas köpa bilen ny utan sportpaket för 100 tkr mindre än en bil med sportpaket så är det ju givetvis bra. Jag tror inte folk gör så bra affärer på nya bilar utan snarare att det är dumma säljare som inte informerar kunden om vad som är "måste" på en ny X5. Men titta på den här bilen tex: Länk Jag tycker att den med sportstolar (och kanske några saker till) borde kosta iaf 50 - 75 tkr mer, den ligger nu på samma prisnivå som -08/-09orna. Det gör ju att priset för sportpaketet med råge sparats in om man köpt det till bilen när den var ny, eller? |
|
| ok 75 var kanske lite att ta i men ni förstår principen... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.