AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.142

BMW e60 Utbyteshögtalare från Ground zero eller Gladen

Tjena.

Har snubblat över ett par utbyteshögtalare som ska vara plug and play. De finns två att välja på, Ett från Gladen, och ett från Ground Zero. Någon som provat?
Pratade med han som säljer Gladen, hans kunder var sjukt nöjda.

Skickar med två länkar:

Länk

Länk
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Går i liknande tankar själv, tror gladen är samma som big dog audio säljer under annat namn.

hör gärna av dig om du hittar mer info, mitt största "problem" är att jag inte vill göra någon åverkan på bilen men vill ändå eftermontera ett lite fetare slutsteg, helst helt osyndligt och gärna typ ett Klass-D steg för att hålla nere värmen. Vad ska man ha förnått då ?
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Misstog mig nog lite.. big dog audio säljer dock även Gladen

detta paket verkar många installerat med bra resultat

Länk

Mi
34
Migge6
320da touring -2009
Jag har monterat in detta Länk

Fast i en e91, jag är nöjd
Driver du dom på steg?
Mi
34
Migge6
320da touring -2009
Hej
Ja jag driver dom med detta steg. Länk
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Länken verkar inte fungera, hittar inga slutsteg alls på den sidan:(
Mi
34
Migge6
320da touring -2009
Hmm konstigt.
Detta är i allafall.

Länk

Hallå allihopa.

Jag har nu bytt högtalare i framdörrarna på min e60.
Dessa har jag nu i dörrarna :

Länk

Kommer koppla bort centerhögtalaren efter samråd med Ljudbyggaren (Tonni) då detta förstör mer än de bidrar.

Har kopplat de på stereon nu men tänkte sno högtalarkablarna efter de kommer in i bilen så dessa färgkombinationer har jag i min : Höger fram : Blå/Röd Blå/brun då brun är Minus.

Vänster fram : Gul/grön Gul/brun

Tänkte som sagt sno dessa och dra kablage bak till steg där de ska drivas av ett dls ca-23. I framtiden kommer jag nog byta ut de under golvet till ett plug and play Gladen 8" vilket jag kommer byta till ett 4-kanalsteg för att driva middar, mellanregister och diskant.
Som sub har jag ett dls oa10 i en bandpasslåda som spelar genom en igenpluggad skidlucka där endast porten sitter i. Således kommer inget ljud gå bak och vända och släcka ut vissa frekvenser som annars blir.
Visa användare
10
AntePante
525D E61 LCI
Tja! Jag har precis installerat ett Gladen 200 Kit och är sjukt nöjd mot den std högtalarna jag hade innan. Och till det ett Mosconi 120.4 steg,

Det kan jag varmt rekommendera! Men är ju lite meckigt att montera! Så om man inte har lust att göra det så finns ju Ljudbyggaren i Hyllinge som är jätte trevlig och duktig.

Jag valde dock att beställa via www.bigdogaudio.de art nr 10760

Nu är det en fröjd att lyssna på musik i bilen och det går att höja på riktigt ordentligt :-)
Man både hör och känner basen. Innan va det inte ens lönt att höja om det kom en bra låt...

MVH Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.