|
|
|
|---|---|
| Som sagt. Finns det något relä som har något med antispinn att göra? isf var sitter det? Jag försöker ureda varför mitt antispinn inte fungerar och har efter massa kikande och bytta detaljer fortfarande inte en susning om varför den inte gör det. | |
|
Kan det vara en av dina ABS givare som lagt av, men att ingen lampa i instumentet lyser? De jobbar ihop. Något relä till enbart antispinn tror jag inte finns. |
|
|
jag har bytt båda ABS givarna. Jag har bytt hela ASC boxen där fram. Jag har inga felkoder. Jag har kollat alla säkringar. Lampan för ASC i instrumentpanelen verkar inte fungera heller. Har kollat med test där allt lyser blinkar och rör sej, men den lyser inte. Så jag försöker få fram nån teori om vart felet kan vara. |
|
| Har du läst felkoder? Annars är det ett bra förstasteg. Bytt båda ASBS-sensorerna? Du har väl fyra? | |
| Har inga felkoder som sagt. Vad jag kommer ihåg sitter det inte några ABS givare fram, bara slitagevarnare. Kan det vara så dumt att nån tagit bort dom i fram?! Borde det isf inte visa felkoder på ABS? | |
| 34 52 1 164 651 är part# för ABS-sensor fram på E46. Dock utesluter realoem 320i M52 i sökningen, medan bmwfans tar med din modell. Gissar att bilar utan antisladd inte har sensorer fram då. Hur har du kollat felkoder? Generisk kabel eller något BMW-specifikt? | |
| Jag var på en verkstad där dom kollade koderna. Men efterssom jag har antispinn borde det altså finnas abs där fram? | |
| Någon med mer kunskap får nog fylla i, men troligen har du sensorer på alla hjul även om du bara har antispinn och inte antisladd. ABS ska ju ändå fungera på alla hjul. | |
|
ABS givare har du 4 stycken. De fram brukar bli jäkligt skitiga med åren. Var så på min och fick byta dem. Märkte det först när jag elda på från Malmö också i 200 km/h började bilen hacka till som om hjulen släppte. Inga lampor lös, men den ena givaren fram var död. Hade inte hackandet kommit när jag elda på då, så hade jag inte märkt något. |
|
|
Han här var bra att handla av. Länk Här hemma skulle Bmw ha 5100:- för alla fyra till min. |
|
|
Det finns en säkring för abs, kolla den är hel. Varför byttes 2 givare är det felkod på dem? |
|
| Jag har kollat alla säkringar. Jag hade fel på ABS och hastighetsmätaren. bytte båda ABS givare bak och kolla sen felkoder och det fanns inga mer felkoder. ABS fungerar efter det. | |
|
Nu har jag iaf kollat att jag har alla ABS givare jag ska ha, och det har jag. Så fakta: ASC/ABS enhet bytt Bakre ABS givare bytta ABS fungerar Inga felkoder finns Alla säkringar är kollade Så vad är det jag missar?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.