AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.028

X5 4,6

Är ev.intresserad av att köpa en X5 4,6 -02 som gått strax under 17000 mil !
Skulle vara av intresse av tips och erfarenheter från ägare av just den modellen,
eller nån som har kläm på dessa bilar!
Har inte haft nån X5 tidigare,men många andra BMW modeller!
Den motorn som sitter i 4,6:an är väl samma som sitter i Alpina B10 4,6,och
där verkar det vara vanligt med kamkedjebyten,topplockspackningar som går sönder! Men hur är växellådorna?

Som sagt,tacksam för tips!!!
Jag köpte bilen i förrgår,och eftersom det blev en snabb affär som jag inte kunde säga nej till,så kollade jag inte upp bilens utrustning ! Idag när jag var och handlade,så upptäckte
jag att det satt en DVD-spelare med skärm i taket! Ungarna blir ju glada,men går det att
se i skärmen fram oxå ?
Det satt även en hållare för "sladdlös"mobiltelefon,men själva telefonen saknas ! Kan man söka en sån på tex Ebay om man vet exakt vad det är för typ,eller är kodad till just den bilen den satt i ???

Undrar även vad som behövs för att koppla in en IPhone i bilen ??

Eftersom bilen importerades som nästan ny bil av en "bekant"till mig,och sedan såldes nästan omgående till annan som jag känner mycket väl (som jag köpte bilen av),vet jag att DVD-spelaren aldrig används,och att instruktionsböcker mm är på tyska som jag inte direkt förstår,så måste jag antingen försöka köpa engelska eller svenska instruktionsböcker, eller försöka hitta instruktioner på nätet. Skulle även vilja ändra språk på både navigation och display till engelska. Måste bilen kodas om, eller kan man göra detta själv ????
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Ingen direkt erfarenhet av just x5 men instruktionsböcker kan du köpa på bmw, och språket går att ändra men även det hos bmw om jag inte missminner mig.
Länk för iPhone-integrering
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.