|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 118d (F20) tog för givet att det fanns värme i backspeglarna, som på de flesta bilar i dag, men se det fanns det inte på min bil. Är det svårt att eftermontera, det kanske bara är att programmera om nån liten dator ?? | |
| Måste nog byta spegelglasen + dra dit ström. Kan du inte göra det själv är det nog bara att glömma. | |
|
Om du valt siktpaketet så ska värme ingå. Det valde jag på min för att få regnsensor. Försäljaren sa att BMW Sverige hade "missat" värmen i backspeglarna när dom förhandlade med BMW i Tyskland om "Svensk standard" och det går tydligen inta att köpa separat utan bara i det paketet. På sidan 8 i pdf-filen står det om siktpaketet Länk |
|
| Det är väl automatiskt på/av på värmen eller? Det finns väl ingen knapp för det så att säga? | |
|
Om man har M-sportpaket, 337, står det att man ej kan kombinera uppvärmda speglar med 337. Utan då har man Siktpaket i komb med M-sport. Man har tydligen heller inga dimstrålkastare med M-sportpaketet vilket jag har? 520 - Dimstrålkastare (inkl uppvärmning av ytterbackspeglar och vindrutespolare) Försvinner enligt listan om man har M-sportpaket, Siktpaket i kombination med M-sport? |
|
| (520) ingår i m-sportpaket. | |
|
Tack för engagemanget och inläggen. Jag tror det är som saablar säger, att BMW Sverige missade när dom bestämde "svensk standard" på en premiumbil. Men jag funderar på om kablaget till värmespeglar är draget, eller om det eventuellt bara är att uppdatera någon liten dator och byta spegelglasen. Har frågat på verkstaden i Solna och på BMW´s tekniska support, men ingen vet något. |
|
|
Hej Jag håller med, blev också lurad på elvärmen i backspeglarna. Som sagt, ingen visste att den ingick i siktpaketet. Skulle kosta 10tkr eller mer att eftermontera var svaret från Novation i Uppsala, Servicekillen sa dock att det troligen sitter element på speglarna för att det var den enda typ som fanns som reservdel. Gäller i såfall att lista ut om det går att lura igång dom... Novation försökte i flera timmar, gick inte via mjukvaran.. Mike |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.