|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta upp mig lite, är de mycke jobb att byta kam på m20? Chippet är gjort för en 288 kam och har god lust att byta! Motorn går riktigt bra som de är nu, skulle uppskatta att den har 210-220 hk! men vill ha lite mer ös=) Hur mycke skulle en 288 graders kam ge cirkus? setup m20b25---->b27 #Dieselvev(balanserad på firma) #Svarvade kolvar(viktade) #kortare stakar(viktade) #ställbart kamdrev #272 catcam #portad topp #Extraktor grenrör #3tums avgassystem #portat insug(matchat mot topp) #535 LMM #535 spridare #Ställbar BTR #hårdare fjädrar #Ökat bränsle och varvstopp(7250) via chip | |
|
Jo, en del jobb är det. Toppen måste av... Tvivlar på att du skulle märka någon skillnad alls under 6000rpm. Ska du byta tycker jag du ska satsa på en riktigt vass rackare istället, så det blir ordentlig skillnad. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Ja alltså om körbarheten inte är den bästa på lågvarv gör inget! Typ en 294 kanske? Eller 306 men då börjar de bli en vass rackare=) | |
|
Får nog rätta mej själv lite. ' Jag testade en Schrick 284 och den gav märkbart mer över 4000rpm utan att tappa just nåt därunder. Standard motor, bytte bara kammen. Helt subjektiv bedömning, men ändå... Schrick 304 vore riktigt rätt, men den kräver ventiurtag i kolvarna (lyfter 12,2mm). Kanske ytterligare höjt varvstopp? Även Cat-Cams 294 kräver ventilurtag (12,4mm maxlyft vid 0-spel). Både Schrick och Cat-Cams 288 är bolt-on. Cat-Cams 288 är en 288/272 medan Schricken är 288/288 (in/ut). Vill du slippa att greja med ventilurtag i kolvarna rekommenderar jag Schrick 288. Samtidigt är din motor såpass moddad att den förtjänar en "riktigt vass rackare". =) Då är det lite öppet mellan Schrick 304 och Cat-Cams 308. Personligen skulle jag välja Schricken för att det är en Schrick. På samma sätt som jag väljer en BMW framför en Volvo som är lika snabb på pappret, om du förstår. Här är Schricks egen katalog (pdf) på engelska (och tyska...): Länk --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.