|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Bestämde mig för att bytastötdämpare hö fram för någon vecka sedan pga att den var helt slut som artist. Före bytet gungade E30'n på fiint efter en rejäl tryckning på höger framflygel. Dessutom hade jag en hel del vibrationer i framvagnen vid högre farter. Sagt och gjort, bytet skedde och efter en del riv och slit satt den nya (BMW orginal) dämparen på. Ut och prova. Den gick som en dröm och alla vibrationer var borta. Men säg den lycka som varar... När det hade gått några dagar tyckte jag mig kunna skönja samma gamla vibrationer i framvagnen. Ut och trycka på flygeln igen... Nu har den börjat bli gungig igen!!! Kan stötdämpare verkligen ta slut så fort? Är det någon annan som har råkat ut för fabrikationsfel på dämpare eller något liknande...? | |
|
Hmm,har du bara bytt den ena dämparen? Det är inte att rekomendera du bör byta båda samtidigt.Jag har då aldrig råkat ut för att en ny dämpare skulle vara kass men det finns väl ingen 100% garanti för att alla dämpare som görs skulle vara felfria.Hur är det med dina fjädrar kanske dom är slut. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.