AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
24.889

Hur har ni råd att lämna in bilen?

Sida 7 av 7
Verdi
Robert Lundberg,
Citerar mig själv från några poster längre upp.

"Programmer,
Ja, egentligen behöver man väl inte specifikt amortera, bara man sparar på nåt sätt. Går ju ut på att man inte ska bli sittande med miljonlån utan täckning om bostadsmarknaden havererar. "
Bra betalt för att skruva bil...jag har 7 min från dörren hemma till tcentralen....off topic.
Hade jag valt idag så hade jag blivit något praktiskt yrke.

Man kan jobba svart
Säkrare arbetsmarknad
Bra grundlön
Enkelt att utbilda sig till
Framtidssäkert

Bilmek tja varför inte. Slitigare för kroppen men rätt fritt.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Ekonomi kan ni allihop. Experter nästan. Och bilar. Och juridik. Och språkvetenskap, psykiatri och sociologi förstås. Högavlönade? -javisst! Framgångsrika? -absolut!

När blev den här sidan uppköpt av "Facebook"? :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
+1 Proff :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Prof+2:), jag nöjer mig med bilar, resten får övriga stå för :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Är väl inget att diskutera om priserna är högre i Stockholm än Norrland, sluta med det nu det är redan självklart.
Allt är dyrare i Stockholm men lönerna är även högre, men inte i paritet till de höga bostadspriserna.

Ang service så gör jag så mycket jag kan själv och har stor hjälp av forumet, gillar inte att lämna in bilen för jag litar mest på mig själv, att man inte stöter i repar blen och andra tråkigheter, drömmen är att ha 2 bilar så man kan mecka i lugn och ro så gör det inget om det blir stående ett tag medans man lär sig, om det nu är något man inte kan så bra.
Profossen; +3 haha, huvudet på spiken. Snacka om urspårad tråd. Lite grann som snillen spekulerar inför nobelmiddagen :)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Verdi, jag såg det. Egentligen är det mycket teori, närmast till hands ligger väl att amortera, men det är sällan det bästa valet. Min lite raljerande jämförelse med att sätta in pengarna på Volvokortet som bär 3.65 i ränta stämmer, för de flesta. Det råder lite amorteringshysteri, själv skulle jag aldrig amortera en krona, däremot investerar jag i annat som så här långt visat sig vara en bättre affär.

Profossen - "Ekonomi kan ni allihop. Experter nästan. Och bilar. Och juridik. Och språkvetenskap, psykiatri och sociologi förstås. Högavlönade? -javisst! Framgångsrika? -absolut!"

Visst är det bra, rena superforumet. Jag är även expert på träning, så addera det också :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hmm, Volvokortet ger 2,55% ränta upp till 500´ sedan lite mer.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Då har de ändrat, de körde länge en kampanj på 3,65 från första kronan. sicka typer.
Rolig diskussion...
Men jag håller emed om att ingen vill se tusenlappar försvinna utan anledning oavsett om det är nytt eller inte.
Verkstäder tar hutlöst bra betalt för service som vilken bilverkstad som helst klarar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.