AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
24.890

Hur har ni råd att lämna in bilen?

Sida 4 av 7
we
289
werpa
e30 325ic -87
e46 330iA -01
Vad betyder medmänniskor kontra låglön?

Jesus skrev jag inte.

Men vad är respekt för pengar?
Man kan spendera pengarna man tjänat ihop på saker är det respekt?
Man kan spara pengarna för tex boende är det respekt?

Vad är respekt för pengarna?

Eller är det såhär?

Man ifrågasätter varför vissa yrken har låg lön är det respektlöst mot pengarna?
Respektlöst att försöka tjäna pengar?

Har aldrig förstått vad det betyder?

Hjälp mig förstå tack.

Jag har fått höra att jag inte har respekt för pengarna ibland av mindre vetande personer.
Att jag läger mycket pengar på bil/mc ljud samtidigt som jag pluggar.
Har sparat ihop pengar till boende, bila har jag redan.

Jag jobbar 3-5dagar (oftast kväll) i veckan samtidigt pluggar jag på Universitet med bra betyg. Började jobba extra sedan jag var 13år.

Bara för jag vill ha en stereoanläggning för x10tusen betyder det inte att jag är respektlös. Jag jobbar ihop varje öre till mina köp samtidigt som jag sparar till framtiden.
Har inget studie lån eller lån överhuvudtaget, inga avbetalningar alls.
Men ändå klassas jag som respektlös jag fattar inte, jag pluggar ekonomi så jag borde fatta.?

Att man är respektlös brukar jag få höra av personer som har studielån inget jobb och inte har råd att köpa saker. Detta om något borde vara respektlöst.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Som jag uppfattade det var Ginos kommentar riktad most Masten. Eller tolkade jag det fel?

Alla i Sverige har definitivt inte råd att betala 17500kr i månaden för boende och en lön kring det är nog inte heller helt ovanlig, vissa tjänar ännu mindre. Vissa yrken är inte så välbetalda.

Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18