|
|
|
|---|---|
|
tjena igen nån vänlig själ från tyskland eller kan tyska som kan ringa för mig ang en bil? saken e att det e en privatare som har kredit på bilen, och vi pratas med hjälp av översättningsprogram o det blir lite fel briefen ligger i bmw bank munchen o för att få den brefen så ska man betala av då lånet och sen vänta 7 dagar för sen ska komma prata med säljaren om det finns nåt annat sätt typ gå till nån märkesförsäljare o göra upp affären där? och jag betalar såklart för eran tid tack! | |
|
Hej, jag köpte en bil i våras av en privatare som hade skuld på bilen. Han hade finansieringen genom handlaren där han köpt bilen. Han kontaktade dem och sa han ville lösa skulden, de behöve bara två dagar för att få dit briefet. Vi träffades där, gjorde upp affären på handlarens kontor (köpekontrakt + briefet), sen åkte vi till KFZ-solasung (eller vad det nu heter) där privataren hjälpte till med att registrera ägarbyte + nummerskylt+ lite till. Robert |
|
| Vet inte hur det funkar i Tyskland men du borde kunna göra upp affären på banken då de äger brifet har köpt bilar i USA där det är väldigt vanligt med kredit och har då gjort upp affären på banken | |
|
Jag kan hjälpa dig med tyskan. Maila mig ditt nummer så ringer jag upp dig. |
|
|
Har det löst sig? Jag såg ditt PM precis, men det är något fel hos Autopower så jag kan inte skicka PM :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.