|
|
|
|---|---|
|
Som Rubriken lyder, Har jag fått problem med mina ccfl Angeleyes oneblock. alltid funkat utan problem tills igår, då ringarna slutade fungera på vänstra sidan! Kollade idag hur det såg ut på baksidan av strålkastaren, inget konstigt. Den ena ringen lyser jättesvaagt i lila färg, men bara ungefär 2 cm, alltså INTE hela. Demonterade strålkastaren och kikade på dem kablarna som finns under strålkastaren, misstänkte att problemet var där, så jag skarvade om dem, utan framgång! Hittade bara en jordningspunkt, den som är ganska tjock som sitter bakom vänstra stålkastaren, tror den är till tutan osv också. inget fel på den. Är de möjligtvis brända? Bilen ska besiktigas inom 4 veckor därför måste detta åtgärdas tills dess, annars lär jag få en 2a. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra. Har någon erfarenhet av detta?? vad bör jag tänka på? All hjälp och tips Uppskattas!! Kan tillägga att strålkastarna var köpta och monterade av förra ägaren.. | |
| är det riktiga ccfl lyktor så sitter där under ett transistormotstånd tror jag det heter finns o köpa lösa delar på kjell o company eller elfa,brukar vara det som strular me ccfl ringarna. | |
|
hejj, ja det är riktiga ccfl lyktor. från början visste jag inte att det var en ballast/inverter som satt under lyktorna, o jag visste definitivt inte att man inte får röra på kablarna till den. men efter en stunds läsande på internet så lärde man sig lite! En ny sådan är beställd, så får man se om problemet är i den gamla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.