|
|
|
|---|---|
|
bilen går kasst, vill inte varva, max 2700 rpm ca. ok-verkstaden gjorde diagnostest, det visade 4 fel, bl.a det i rubriken. han nollade felkoderna och jag provstartade, men samma visa, vill inte varva... kollade igen, då visade det bara felet i rubriken, inget annat. nån som känner igen det? ringde runt för att få någon bmw-verkstad att kolla på det , men ingen av dem hade tid :( på väg hem från verkstan så började den att gå som den ska, jag släppte gasen och gasade några ggr, sen började den gå dåligt igen... (har bytt båda bränslepumparna, både den i tanken och den under bilen, bränslefiltret, glödstiften, glödrelät och batteriet, så nåt av dem är det inte som felar...) | |
| LMM-knas? Provat rycka den? | |
| railtrycksensorn är mitt förslag.. | |
|
railtrycksensor frammatningspump under stolen eller högtryckspump. frammatningspumpen tyckte jag mig läsa redan var bytt, då återstår givaren eller högtryckspumpen - därav mitt förslag på givaren då det är ovanligt med högtryckspump ras |
|
|
visst är det lmm:en som sitter i framkant på luftfiltret? var sitter railtrycksensorn? |
|
| kontakten till railtrycksensorn, är det den man tar loss när man kopplar in en trimbox? | |
|
Skulle ju vara intressant att köra "live mode" i diagnossysten och kolla railtryck och matningstryck till högtryckspumpen (både innan och under startförsök) - men som sagt i annan tråd - har motorstyrningen indikation på FÖR LÅGT frammatningstryck (p.g.a. för lågt tyck (verkligt) eller "felinformation" från system/givare" görs INGET startförsök hur piggt startmotorn än snurrar!! Och det är ingen ide att försöka bedömma "trycket" med hjälp av flödet - det spolar på som F-n även om trycket är aningen för lågt! Ja - kontakten till railsensorn är den längst bak på "railen" (mot torpedväggen) - inte helt ovanligt med "dålig kontakt" här - men det brukar inte ge startproblem men kan ge hiskeligt dålig gång - kan t.o.m så och "självdö" på tomgång. Enkel test är att dra av och sätta på kontakten 10 - 15 ggr och kolla om nå'n skillnad. Mvh/Saij |
|
|
Har testat att mixtra lite med kontakten men det gjorde ingen skillnad, tyvärr... Bilen har ju däremot aldrig gått dåligt, ryckigt eller stannat... har den bara startat har den alltid gått perfekt! Fram tills nu då, när den vägrar varva upp... |
|
|
har varit med om exakt samma fenomen - då ver det frammatningspumpen som var dålig. Du har väl 2 pumpar på din bil - en i tanken och en under förarstolen ? |
|
|
har tyvärr bytt båda pumparna... |
|
|
problemet hittat !!!!!!!!!! har hittat många trådar om liknande problem när jag sökt på diverse forum, där ts tyvärr inte skrivit vad som var felet efter det lösts... väldigt frustrerande att hitta nån som hade exakt samma fel för 4 år sedan och inse att personen inte skrivit sen vad det var :( lite som att få se den överlägset bästa filmen någonsin och så slår nån j---l av filmen just innan slutet! nåväl, i mitt fall var det iaf bränsletryckssensorn som sitter på bränslefiltret... eller jag hopppas jag inte går händelserna i förväg (har inte varit och kört med bilen ännu, bara tomvarvat i neutralen) men om jag tar bort kontakten på sensorn så varvar bilen iaf som den ska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.