|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, En enkel men angelägen fråga: Jag fattar inte hur jag skall byta operatör på min BMW GSM telefon som sitter i en 740iA - 95.. Gjorde ju min första tur över Öresundsbron häromdagen.. :-) Stort tack på förhand! | |
|
Är du säker på att du har roaming på det kortet du har i bilen? (Kan tänka mig att du har två kort?) Har du orginaltelefonen i din bil? Om jag inte missminner mig så ska du inte behöva göra ett smack på den. Min far har en 750iA -95 och jag kan inte minnas att han haft problem med att åka över gränserna. /Fx |
|
|
Jepp, jag har Vodafones "tvillingkort". Hmmm, jag har iofs inte kollat med Vodafone men jag borde ha det eftersom det är ett vanligt abonnemang och inget kontantkort. När jag var i Danmark så stod det "Välj Operatör" på telefonens lur.. |
|
|
Du kan behöva gå in i telefonens menysystem och leta upp operatörsinställningarna. Står kanske på manuellt val, ändra då till automatiskt så funkar det. På vissa äldre telefoner behövde man mata in ett antal operatörer i en lista först. FP |
|
| Jag ska kolla i min instruktionsbok om inte svaret finns där. Lägger ut det eller skickar ett mail senare i eftermiddag/kväll | |
|
Enligt instruktionsboken ska du inte behöva göra någonting. Telefonen väljer automatiskt den starkaste sändaren. Möjligen ska du trycka LÄGG PÅ LUR, M+ och bläddra i listan över operatörer samt välja en med M+. Telefonen kräver alltså att listan över operatörerna finns i SIM-kortet om jag tolkar instruktionen rätt. Enligt boken kontrollerar du vilka operatörer som finns genom att slå,,,MUTE,MENY,14 M+ då skall första operatören visas, bläddra genom fyrkant o stjärna som vanligt. Finns inga operatörer på listan måste du manuellt lägga in dessa. Fortsätt då med att trycka M+ och sedan operatörskod,,bekräfta med LÄGG PÅ LUR. Blev det krångligt??? Känns som det. |
|
|
operatörskoder är som följer lite olika 244-01 sf 242-01 norge 262-01 + 262-02 =d + en mängd andra har ej använt det på ett tag ska kolla lite senare ang fler koder den som har flest prylar när man dör vinner |
|
|
man kan även trycka m+ när det står välj operatör i luren då kommer det upp olika försla bekräfta med m+ operörskod forts 244-91 radio ninja soumi 240-01 + -02 dk (tagit ur minnet ring er kundtjänst så kan de ta reda på det 222 vodafone 90350 felia den som har flest prylar när man dör vinner |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.