AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
884

Byta operatör på BMW GSM - 95

je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Hej alla,

En enkel men angelägen fråga:

Jag fattar inte hur jag skall byta operatör på min BMW GSM telefon som sitter i en 740iA - 95..

Gjorde ju min första tur över Öresundsbron häromdagen.. :-)

Stort tack på förhand!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Är du säker på att du har roaming på det kortet du har i bilen? (Kan tänka mig att du har två kort?) Har du orginaltelefonen i din bil? Om jag inte missminner mig så ska du inte behöva göra ett smack på den. Min far har en 750iA -95 och jag kan inte minnas att han haft problem med att åka över gränserna.

/Fx
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Jepp, jag har Vodafones "tvillingkort".

Hmmm, jag har iofs inte kollat med Vodafone men jag borde ha det eftersom det är ett vanligt abonnemang och inget kontantkort.

När jag var i Danmark så stod det "Välj Operatör" på telefonens lur..
Du kan behöva gå in i telefonens menysystem och leta upp operatörsinställningarna. Står kanske på manuellt val, ändra då till automatiskt så funkar det.
På vissa äldre telefoner behövde man mata in ett antal operatörer i en lista först.

FP
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag ska kolla i min instruktionsbok om inte svaret finns där. Lägger ut det eller skickar ett mail senare i eftermiddag/kväll
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Enligt instruktionsboken ska du inte behöva göra någonting. Telefonen väljer automatiskt den starkaste sändaren. Möjligen ska du trycka LÄGG PÅ LUR, M+ och bläddra i listan över operatörer samt välja en med M+.

Telefonen kräver alltså att listan över operatörerna finns i SIM-kortet om jag tolkar instruktionen rätt.
Enligt boken kontrollerar du vilka operatörer som finns genom att slå,,,MUTE,MENY,14 M+ då skall första operatören visas, bläddra genom fyrkant o stjärna som vanligt.
Finns inga operatörer på listan måste du manuellt lägga in dessa. Fortsätt då med att trycka M+ och sedan operatörskod,,bekräfta med LÄGG PÅ LUR.

Blev det krångligt??? Känns som det.

bm
3
bmw740
e39-97 Navi+step
Bjäre Moppers 4ever
operatörskoder är som följer lite olika 244-01 sf 242-01 norge 262-01 + 262-02 =d + en mängd andra har ej använt det på ett tag ska kolla lite senare ang fler koder

den som har flest prylar när man dör vinner
bm
3
bmw740
e39-97 Navi+step
Bjäre Moppers 4ever
man kan även trycka m+ när det står välj operatör i luren då kommer det upp olika försla bekräfta med m+ operörskod forts 244-91 radio ninja soumi 240-01 + -02 dk (tagit ur minnet ring er kundtjänst så kan de ta reda på det 222 vodafone 90350 felia

den som har flest prylar när man dör vinner
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.