AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.573

Vinterdäck 16" 325xi passar inte

Har en 325xi e90 som jag försökte sätta på 16" alu men det verkar inte passa. Är det större bromsar på x-modellerna?
Vilken årsmodell är det på din 325xi? Vad är det för 16" fälgar? BMW original eller eftermarknadsfälgar?
2006

Eftermarknad
325 och en 325 X har väl olika ET, tror du ska ha ET30 på din dock osäker
Jag vet att min har ET20 medans X har ET 4nått

_ __ _ _
mvh vinyl
Vinyl: Nej, 3-serien har alla samma ET oavsett om bilen har xDrive eller ej. 5-serien skiljer sig däremot på denna punkt.

MNE: Du har antagligen köpt en uppsättning fälgar som inte passar på din bil. För din 325xi (förutsatt att det inte är en Coupe) kan ha 16" fälgar..
Chris87: Aha.. då vet man de.

_ __ _ _
mvh vinyl
Har nu fått bekräftat att det är 17" på xi.
Chris87: Hur vet du att man kan ha 16"?
MNE: BMW listar i sin reservdelskatalog 16" fälgar som alternativ till 325xi -06.
Se Länk

Har du en Coupe? Isf krävs det minst 17" fälgar. Sedan och Touring kan ha 16" fälgar.
Har touring
Möjligt att orginalfälgarna passar. Annars finns det en möjlighet att bmw har fel här.

Xi har större bromsar precis som 330.

Köpte 17" så nu är problemet löst
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Ska gå dit 16" av rätt modell.
Jag kollade upp det där lite närmare och det är tydligen så att Touring, likt Coupé, har större bromsar som kräver 17". Sedanen har däremot mindre bromsar och kan i och med det ha 16" fälgar.
Hade samma problem på min 325xi touring... Så 16 tum-däcken jag fick med från bilfirman fick de byta till 17 tum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.