|
|
|
|---|---|
| Har en 325xi e90 som jag försökte sätta på 16" alu men det verkar inte passa. Är det större bromsar på x-modellerna? | |
| Vilken årsmodell är det på din 325xi? Vad är det för 16" fälgar? BMW original eller eftermarknadsfälgar? | |
|
2006 Eftermarknad |
|
|
325 och en 325 X har väl olika ET, tror du ska ha ET30 på din dock osäker Jag vet att min har ET20 medans X har ET 4nått _ __ _ _ mvh vinyl |
|
|
Vinyl: Nej, 3-serien har alla samma ET oavsett om bilen har xDrive eller ej. 5-serien skiljer sig däremot på denna punkt. MNE: Du har antagligen köpt en uppsättning fälgar som inte passar på din bil. För din 325xi (förutsatt att det inte är en Coupe) kan ha 16" fälgar.. |
|
|
Chris87: Aha.. då vet man de. _ __ _ _ mvh vinyl |
|
| Har nu fått bekräftat att det är 17" på xi. | |
| Chris87: Hur vet du att man kan ha 16"? | |
|
MNE: BMW listar i sin reservdelskatalog 16" fälgar som alternativ till 325xi -06. Se Länk Har du en Coupe? Isf krävs det minst 17" fälgar. Sedan och Touring kan ha 16" fälgar. |
|
| Har touring | |
|
Möjligt att orginalfälgarna passar. Annars finns det en möjlighet att bmw har fel här. Xi har större bromsar precis som 330. Köpte 17" så nu är problemet löst |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Ska gå dit 16" av rätt modell. |
| Jag kollade upp det där lite närmare och det är tydligen så att Touring, likt Coupé, har större bromsar som kräver 17". Sedanen har däremot mindre bromsar och kan i och med det ha 16" fälgar. | |
| Hade samma problem på min 325xi touring... Så 16 tum-däcken jag fick med från bilfirman fick de byta till 17 tum | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.