AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.073

import av bil

Ni
12
Nitro
325ik -87
535T -86
tjena hej
är på jakt efter en bil i tyskland, och har hittat en speciell bil
men en bil som jag är intresserad på har kredit (privatperson)
enligt säljaren så är sk "brief" i bmw bank munchen och för få briefen så måsta man betala av lånet såklart o då skickar dom briefen efter 7 dagar?
säljaren säger att det går o köra hem bilen med vanliga skyltar ja men ska man inte registrera bilen från deras vägverket och få exportskyltar och dittan o dattan?
eller så får man checka in i nån hotell i en vecka och vänta på briefen

bilen är inte stulen eller nåt, och har fått bilens chassinr och nån värdehandling/värderingsrapport och har kollat upp det

ringt till folk som håller på med import och frågat samma men dom säger bara vi har inte med privatpersoner o göra

va fan gör man??

tack!

PS: lite särskrivning får man leva med
Jag skulle själv inte köpa en bil på detta sättet men förstår att du är väldigt intresserad av den. Till att börja med så kan du väl länka annonsen? Jag har importerat rätt många bilar under åren, men medvetet undvikit att köpa från privatpersoner just av bl a detta skäl ovan. Jag skulle personligen aldrig riskera att något bannalt går fel och jag förlorar mina pengar. Är bilen verkligen så speciell att du inte kan finna en likvärdig hos en bra bilhandlare? Tänk på att om du skall bo en vecka eller mera på hotell så blir det rätt så kostsamt och du vet ju inte säkert hur långt det drar ut på tiden. Kostnader samt förlorad inkomst mm. Undvik är mitt råd.

/Anders
Ni
12
Nitro
325ik -87
535T -86
annonsen e borttagen
har han på facebook
bilen e avregistrerad och e i garaget pga vinter
den e rätt så speciell och det finns inga likvärdiga

kan man inte gå till nån bilhandlare så han fixar all pappers jobb och ev ta snack med banken så dom skickar briefen till handlarn?
Ni
12
Nitro
325ik -87
535T -86
eller om man kan fråga säljaren om han kan ta lån från banken, betala av bilen och sen åker jag ner o går med säljaren till banken och betalar av?

eller känns som de blir samma?

stämmer det att det tar 7 dagar tills dom skickar iväg briefen?
säljaren skulle ringa igen till banken o fråga vad som kan göras
ev nån bmw handel om dom kan trixa nåt?
Ni
12
Nitro
325ik -87
535T -86
om jag omformulerar frågan,

vad gör man/hur e det när man ska köpa en bil från en privatare som har kredit på bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.