|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar hur vanligt det är med defekt sensormatta i passagerarstolen på e90? Hittar nämligen inte så mycket trådar om det här på autopower men om jag kikar på forum i staterna verkar det väldigt vanligt. Någon fler som fått byta sensormatta? Och har ni fått stå för hela kostnaden själv? | |
|
Hej, Jag vet inte om just din bil finns med i sortimentet, men här är i a f ett alternativ till den onödigt ömtåliga mattan i många av våra modeller: Länk (Jag valde den engelska länken. Givetvis talar man också tyska.) /Lennart |
|
|
Ah det där såg ju ut som ett bra alternativ mot för bmw's dryga 4000kr för mattbytet. Som jag förstår det så lurar den alltså så att bilen tror att det sitter någon där hela tiden. Men då kommer väl bälteslampan lysa hela tiden? |
|
|
Det har jag faktiskt inte tänkt på, har inte den konstanta bältesvarningen på min. Men om det är så att sensormattan styr även den, har du naturligtvis rätt. /Lennart |
|
|
Mm har gjort lite research och verkar tyvärr vara så att bälteslampan kommer att vara tänd så länge inte bältet är fastspänt. lenwib: Har du en "simulator" från airbag24? |
|
|
Ja, funkar perfekt. Men, som sagt, min bältesvarning (fast egentligen bara en påminnelse) består endast av en självslocknande lampa i instrumentpanelen. /Lennart |
|
| PS Fast kanske det går att släcka hela din bältesvarnare med t ex BMW Scanner? DS | |
| Gjorde så att jag lämnade in bilen på BMW-verkstaden och bytte sensormatta, dyrt men kändes bäst egentligen. Plus att det inte skulle gå att släcka bältesvarningslampan annars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.