|
|
|
|---|---|
Micke_BMW |
Vill bara ge ett bra tips till alla er som skall byta lampor i knapparna till EL-hissarna. Jag kollade på BMW om det fanns några orginal lampor att köpa. Men det gör det inte, så då måste man byta hela knappen = DYRT. Då läste jag några inlägg här om att ha blå belysning i knapparna. Dom flesta verkar köpa en glödlampa på ELFA och sedan måla den med glasfärg. Jag testade det med det vart inge bra. Lyser svagt och blir jäkligt varmt på knappen. Så då testade jag att köpa en Blå Lysdiod på ELFA. Den skall enbart ha 3,5V så man måste sätta dit ett motstånd i serie också. Det vart skit bra!!! Här är artikelnumren på dom saker som jag köpte på ELFA. Blå Lysdiod 3,5V: 75-013-49 Kostar ca: 18kr/st Motstånd 287ohm : 60-716-41 kostar ca: 1kr/st /Micke |
|
Tjenare. Gillar verkligen såna här tips. =) Men ännu mer gillar jag när man får se kort på hur det blev... så länka gärna till nåt kort om du har tagit några. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Micke_BMW |
Jag ska ta några bilder på hur det ser ut. Jag lägger in länkar till dom här då. Hoppas på att kunna fixa det inom ett par dagar. Mvh Micke |
|
Det kanske är en liten gammal tråd,men jag postar ändå i informations syfte. Jag var inne på www.elfa.se och kollade upp lysdioden Och tro det eller ej dom skulle ha 1800:- st för dom. -Vet inte om det är skrivfel från deras sida. |
|
|
jinxs tittar du längst upp på sidan så ser du att det står : Pris per 100 1-99 : 1806.00:- = 1st 18,06:- osv. |
|
|
hehe.. jag har gjort så med, den ena dioden lyser men inte den som sitter på passagerar sidan.. smukt som fan, jag ska mäta och se om jag har spänning fram dit.. Det e skumt för knapparna fungerar.. Men den som sitter på förar sidan lyser starkt oc blått som in i skogen, det blev mycket fint.. Jag rekomenderar detta till alla här.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Förresten så gick 2st dioder som i inlägget ovan och 2st motstånd som ovan på 97:- inklusive frakt.. 75-013-49 2st 36,12:- 60-716-41 2st 6,48 frakt 16:- PF avgift 20:- internet rabatt -1,27:- summa ex moms 77,33:- mums 25% 19,33:- ---------------------------- summa inkl moms 97:- Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.