|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med min 330D Automatlåda! köpte bilen för typ 2 veckor sedan. lådan har fungerat kanon. är renoverad för 2 år sedan. visserligen har bilen gått 33T mil. Men nu idag när jag körde så Började lådans felkod att lysa. testade ta bort minus polen och då försvann felkoden, men nu när jag lägger i växeln så "funderar den en stund" både framåt och bakåt. Vilket den inte gjort tidigare, den har lagt direkt i växeln utan missljud eller fördröjning.! Sen åker iväg och kör så tar inte länge så tänds felkoden och bilen går i felläge. går segt mm. men direkt jag har lös polen så funkar lådan en stund, förutom fördröjningen som ej funnits tidigare! Men just före problemet uppstod så körde jag hem från stugan på en extremt oplogad väg. märkte efteråt att det tyckt upp snö lite här och där, under huven mm.! kan det vara nått som lossnat, givare mm. Eller att lådan går varm. ska prova låta bilen svalna och kolla om det är samma problem! Tacksam för svar! | |
|
Var och körde med bilen när den svalnat lite. går och köra med den men slirar som vid gas pådrag, pulserande mellan alla växlar. Sen när man kört den ordentligt varm så gick den i fel läge igen! Kan det va lite olja eller är det lådan som gått.?! fan den är renoverad För 30t för dryga 4000mil sen! För som sagt, den har inte visa tecken på fel. Men helt plötsligt börja den jävlas! |
|
|
En diagnos med dator är nog steg 1. Att köra med en slirande automat kan orsaka totalras sägs det. |
|
|
Var till en verkstad och fick en fel kod på lådan! Växelövervakning 3. Men dom på verkstaden menar att det kan va lite olja i lådan, eftersom den knapt rör sig när den är kall. men kör man den ordentiligt varm så drar den, men svänger man kraftigt i en rondell så tappar den som draget(slirar till liksom) samma vi kraftigt gas på drag! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.