|
|
|
|---|---|
|
Mycket märkligt fenomen. Imorse när jag skulle till jobbet var radion tyst. Radiomenyn ligger som den ska i idrive-displayen, gamla kanaler ligger kvar i minnet, men fugerar ej. När jag ska scanna ny kanal, står det 0.0 i scan-fönstret, och det går inte söka. DVD-växlaren är gråmarkerad, och fugerar heller ej. AM-radion står även den på 0.0. Stereon går inte slå av eller på med knappen vid cdspelaren (alltid på) .. What?! | |
| testa låta bilen vara strömlös någon halvtimme o nolla den | |
| Var ut till bilen på lunchen, körde in nyckeln ( har comfort acess) och vips så funkade det. Men det känns ändå suspekt... | |
|
Suspekta grejjer är bara förnamnet ibland på vissa lyxlimpor. En gång när jag startade min Audi A8, var volymen på max, kunde inte sänka, men "muta" radion. Samma sak med CD-spelaren Allt eller inget. Med BOSE blir det ganska bra dunka-dunka. Hände en gång - har aldrig hänt igen (hittills på ett år). /Grogg |
|
|
Har du koll på hur batteriet i bilen mår? När batteriet inte mår 100 kan denna vagn få de mest konstiga hyss för sig... Tro mig, jag hade de mest konstiga "fel" i min ända till jag bytte till ett nytt fräscht batteri. Dock inget radio/CD-relaterat men som jag tolkar det kan det bli lite vad som helst som "pajar" när batteriet inte är bra. Om batteriet är på väg att ge upp, satsa på ett AGM då, dom pallar för kortare körningar och kan laddas ur mer utan att ta skada. Dom kostar så klart mer men det är det värt. Är det inte batteriet så har jag inga andra tips, tyvärr. Niklas Fransosen |
|
| Batteriet i den är nytt, så det bör inte vara den. Dessutom satt den (av vana) i laddaren i varmgarage när stereon inte fungerade. När den helt plötsligt hoppade igång hade den stått ute i 0-gradigt, och parkeringsvärmaren hade gått en kvart ca.. så det lär ju vart mer ström när jag hade felet.. nåja, det har inte återkommit... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.