AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.990

Välkommen X6

ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Så har man blivit med X6a. 325an fick följa med till bilhandlaren, hoppas den får ett nytt trevligt hem någonstans. X6an är stor, mycket stor om man är van vid att köra 325, eller X3 med för den delen. Plötsligt känns garaget trångt, har bara en handbredd kvar på var sida om speglarna när jag backar ut. I trafiken känns den också stor men samtidigt oförskämt spänstig. Den ligger bättre på vägen än både 325an och X3an. Den är en jättekoloss, högbygge och sportbil i samma, och den är helt underbar. Det kommer att ta ett tag att lära känna den, men jag är säker på att den kommer att bli en riktigt god vän. Röd och med ljus läderklädsel är den ganska stilig också.

Med tanke på att så sent som för en dryg vecka sedan hade jag ingen tanke på en X6a, eller att byta bil heller för den delen, så är det en ganska omtumlande upplevelse. Till alla er som ännu inte provkört en X6a skulle jag vilja säga: gör det.

...jag var bara tvungen att skriva några rader...

-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Grattis till en ur-cool bil!

Har du testat att trycka in "strykjärnsknappen" (sport-knappen) och testa kurvprestanda? :) Har själv en X5 (E70) och det är faktiskt det jag är mest impad över på dessa bilar.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Coolaste SUV:en, grattis!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Grattis, men det är inte helt ok att starta en sådan här tråd utan bilder... :)

//Bjersér
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Grattis! Helt klart en cool bil (och STOR sett från min lilla kryssetta) :)

mvh
Anders
Grattis!
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Bilder ja.
Interiör: Länk

Det är kväll och mörkt. Annars ser bilen likadan ut som denna utvändigt: Länk

Har blivit några mil till idag. Bilen känns inte längre så stor i trafik, snarare majestätisk. På smal kurvig väg ligger den lika bra på vägen som 325:an, (min hade sportfjädring), däremot trollar X6an bort små ojämnheter i vägen och känns mindre stötig, den verkar ha det bästa från två världar. Blir mer och mer nöjd...

Jag har inte kört X5an, men min (numera lilla) X3a är med sportfjädring och jag kan säga att X6an ligger bättre på vägen än den (även om X3an, som också har dubbelturbo dieselsexan, är lite piggare i accet). X3an går som en hög gocart, medan man inte märker på X6ans väghållning att den är så hög. Tror X6an är sportfjädrad som standard, sportpaketet som jag har är bara fälgar och kosmetik.

ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Tack för alla grattis från er!
Hur är det med bakrutan, ser man bra?
Tuff bil! Den och GT är sådana som växt på mig med tiden, gillade inte först men gillar verkligen nu på senare tid.

EEHRMM... *host* SAAB 900ng set.
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Bakrutan får man vänja sig vid. Man ser OK för motorvägskörning tillsammans med sidospeglarna. Läst recensioner där de närmsta tre bilarna bakom skulle vara dolda men då måste testföraren vara kort eller suttit lågt. När man skall backa märker man hur lite man ser egentligen. Man får lära sig att titta framåt när man backar och kolla i displayen för backkamera och backsensorer. Vill man ha en praktisk bil i alla avseende bör man nog välja någon annan.

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Grattis till en riktigt fet bil!!!
Står på önskelistan i M-kostym...... Vit =)
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Kan tänka mig att det är en fantastisk bil!

Hoppas du får ut massor av den.

martin325d: Precis vad jag hör av andra, baksikten och backning.

mvh vinyl
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Helt rätt interiör, smaken kan vara olika men i mina ögon finns det inget som slår ljus klädsel och träpanel!

//Bjersér
Grattis till ditt köp!

Du kommer snabbt att vänja dig vid den, i mitt fall är det mest sambon som kör men det är en riktigt trevlig bekantskap att "bli med X6:a".

Du kommer att gilla den mer och mer för varje dag!

München
Kul, grattis!

Jag tycker själv att X6an är himla snygg.

Det jag undrar är lite hur pass "stekig" den uppfattas? Är det många som tittar och kommenterar bilen? Personligen så känner jag att för mig så faller X6an just på att den (i mina ögon) uppfattas som väldigt dyr/lyxig/stekig medans X5an har en något mer nedtonad stämpel och därför är mer ok för en vanlig kille som mig.
Vad tycker du/ni?
Väldigt snygg inredning! Grattis!! :)
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Återigen tack för alla grattis.

smurfkungen: Jag har inte hunnit "visa upp den" så mycket än så jag kan inte svara på hur folk uppfattar den, bor i ett lugnt villaområde med eget garage (det finns många BMW i grannskapet) så den sticker väl inte ut så mycket häromkring. Däremot så tycker jag det låter förskräckligt att du ska känna dig begränsad av avundsjukan i din omgivning. Den är i mitt tycke en vidrig egenskap och det absolut sämsta med Sverige. Stå på dig istället.

Verdi
martin325d, tror inte smurfkungen menar att han är rädd för avundsjuka utan han menar att en X6 inte matchar hans personlighet. Har man en X6 tycker jag att man ska vara lite vräkig och högljudd som person. Man ska gilla uppmärksamhet helt enkelt. :-)
Det är faktiskt en kombination av både och.
Jag fått för mig att bilen inte passar min personlighet då jag inte vill ha uppmärksamhet vilket jag tror (?) att X6an ger och dels att jag inte vill att folk ska tro att jag har en massa pengar (vilket delvis har att göra med avundsjukan)

Vad tycker ni andra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.