|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om man kan jacka kolvarna på BMW:s bilar? Vill oxå ha kompressor..... | |
|
Det går väl att jacka alla typer av kolvar...men till vilken nytta? (om du inte kör tvåtakt)... Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Jacka kolvarna??? Varför då?, det är väl inte en moped du kör eller? hjorten |
|
|
Vaddå då? Vad är skillnaden? Vill oxå ha kompressor..... |
|
| På en fyrtaktere kommer bränslet in via ventiler i toppen och på en tvåtakt via kanaler i cylindern. När man jackar kolven på en tvåtakt så släpper man snabbare in bränsle i cylindern. Hoppas du blev klokare! Mvh Lidberg | |
|
om du kör puch dakota så kan du jacka lite grand... MaxPower |
|
| jaha | |
|
Såja Pierre nu har du varit rolig...... ("kompis" som är skojig på min identitet.... Han kör volvo..... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
HAHAHAHAHA Den va bra! M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
HAHAHAHAHA....HEHE!!! Bussig polare du har ;-) Det första jag tänkte var -Vad i helvete???!!! Ja men det var ju tur att det inte var så illa endå!! Det var ju riktigt kul!! (Skadeglädjen är den enda sanna glädjen) Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Det kanske är din kompis som har planer på att jacka kolvarna på sin Volvo.. =) ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
Man blev ju lite rädd när man läste rubriken.... mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
Ha ha, riktigt roligt, men skämt åt sido, är inte kolvjackning det första man gör på en Volvo motor för att få den att ge mer än 82 SAE hästar. För att fixa steg 2 måste du ha tillgång till ett hus med tegelväggar. Då toppen planas genom att dra denna längs med huset. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Nu har ett hemligt lösen ord!!!!!!! Frågan är om no 1 vet om det gick på en viss SAAB..... Du vet iallaf inte om mitt lösen.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Detta var en underbar stund med denna fråga. TACK. BMW Såklart |
|
| Tur att det inte inte var en BMW ägare som ställde den frågan!! | |
|
Varför skulle det inte ge något om man jackade kolvarna på en 4-taktare ? Om man jackar kolvarna så försvinner det lite vikt, och desto mindre rörlig vikt i motorn behöver flytta desto mer effekt på utgående axel ! Eller har jag helt fel ? Men jag har nog väldigt rätt eftersom annars så skulle inte folk vilja ha lättade kolvbultar, kolvar, svänghjul mm ! Så det var tur att en Volvoägare talade om det för er =) Länk |
|
|
Volvo ägare talade om jag tycker att osäkerheten lyser genom -kan man- -nog- -varför- -??- dessa ord lyser lika osäkert som en volvos halvljus...;-) Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
braxen: fast minskar man vikten på kolven i förbränningsrummet så borde man få negativa biverkningar i form av förändrad genomströmning av gaserna plus att kompressionen minskar. ;) Eller är jag ute och cyklar? |
|
|
davidvpt ! Om man gör det på kolvens topp så minskar man kompressionen, men när man "jackar" en kolv så är det väl ändå kolvens "väggar" man slipar/borrar upp ?! Fast om man sänker kompressionen så kan man ju montera turbo =) Länk |
|
|
I en fyrtakts motor gör man kolvens väggar så korta som möjligt för att få låg vikt. Men det finns juh olika gränser, beroende på material. Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.