|
|
|
|---|---|
|
Bytte till vinterhjul häromdagen och fick se att sommardäcken slitits jävligt illa. Däcken sattes på i våras och var nya 235/35/19 samt 265/30/19. Sänkte även bilen 50/40. Däcken är knappt slitna förutom 4-5 cm längst in där de slitits riktigt mycke. Gjorde en 4-hjuls inställning ett par veckor efter sänkningen. Gjorde verkstaden bort sig eller är det bilen som äter upp däcken??? Gäller 525 e39. | |
| Mina sommardäck slits rejält på samma ställe som dina däremot håller sig vinterdäcken fina. Tror det har att göra med däckbredd och gasfot på sommaren. Hade hjulinställningen varit helt fel borde väll vinterdäcken ha samma slitskador, eller? | |
|
Hade också problem på min E39 att dom slet där inne, Men på E60 med 275 bak inga problem alls gjorde en hjulinställning direkt när jag köpte dom nya däcken och idag ca 1500mil senaste fortfarande fina, |
|
|
Jag har gjort 4-hjulsinställning på mina bilar efter sänkning, annars får man gärna snedslitna däck. BMW CS #5206 |
|
| Det gjorde TS med ;) | |
|
Vinterdäcken har jag inte kört med när bilen varit sänkt så det återstår att se. Förra vintern slets de inte nämnvärt mer än att nån dubb försvann. Och som tidigare nämnt så gjorde jag en 4-hjuls inställning. |
|
|
Fick du något protokoll när du gjorde 4-hjulsinställningen? Kan ju vara så att originaljusteringarna inte räcker till för att få 100%-iga hjulvinklar när bilen är sänkt. Brukar oftast inte gå att justera så mycket med originalprylar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.