|
|
|
|---|---|
|
Min Idrive - display slocknade plötsligt. Samtidigt dog stereon och varningsljuden från backsensorn osv. Jag tog in bilen till verkstaden som konstaterade att "huvudenheten" avlidit. Det är alltså hela datorn med hårddisk och allt. Bilen är en 09:a som gått 11 000 mil så det känns lite bittert. Försäkringsbolaget drar gränsen för sånt här vid 10 000 mil så där får man ingen hjälp. Min fråga är: Är det här vanligt? Har det hänt någon annan här på forumet? “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) | |
|
Samma sak hände mig också, ca en vecka efter byte och omprogrammering av styrenhet till airbagen. Hur har det gått, vad är felorsaken? Är också intresserad om andra upplevt samma problem. |
|
|
Samma skit med min E91:a -06, Först la backsensorerna fram och bak av, och nu en månad senare så läggger I driven av eller displayen funkar men systemet startar aldrig upp. Står bara "BMW" i skärmen och sen blir svart och startar om..... Skitroligt, ska ringa min lokala BMW verkstad imorgon! PERRA |
|
| Min Idrive har lagt av E9x -06. Någon som reparerar dessa i GBG? | |
|
Min verkar ha tappat minnet, va inne hos en lokal mek som kopplaupp sig, men den vill ha koder från BMW. Så nu måste jag åka till BMW och då får dom danka ner koder från Tyskland. Kostnad! jo en felsökning kostar 1750:-, sen ska dom ha ca 3000:- för att uppdattera, och går inte det så kostar en ny HD ca 8000:- |
|
| Den klarar inte av att hålla sparade inställningar eller? Vad menar de med koder från bmw? Alla standardkoder finns sparade i bilen redan sedan från fabrik, så vid ett fel eller dyligt går det att läsa in OEM inställninar till den modulen som felar. | |
|
Idag efter en vanlig biltvätt (ingen motorväg) så dog min display på min 120. Står BMW och startar om efter en stund. Om detta har samband med tvätt vet jag inte men isf kan jag inte förstå hur. Jag fick kontakt med bilen och kunde spela musik via blåtand, backsensorn låter men skärmen är visar inget. Bilen är ju nu 25 månader och garantin har precis gått ut. Vad kan ha hänt? Har kopplat ifrån batterit utan resultat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.