AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.560

Autopower på mobilen = nästan katastrof!

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Hur kan sidan vara så seg på mobilen? Klickar jag exempelvis på delar säljes så syns det inte ens att sidan laddas. Det ser ut som den inte reagerar alls. Men efter ett långt tag så har den kommit fram, om jag orkat vänta så länge vill säga.
Provade med en kompis mobil och sidan betedde sig lika illa där.
Det är inget fel på nätet då det på samma fysiska punkt gick att streama film utan problem.
Tog "delar säljes" som exempel då det var den som var segast.
Detta var på en smartphone så inget wap eller liknande utan vanlig surfning.

Har någon mer än jag märkt detta?

///BMW - Was sonst!
Vilken sida accessar du?

För mig har wa.autopower.se alltid fungerat
Sedan i menyn kan man välja wap 2.0 html

Men en Androidapp vore inte helt fel.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag surfar som vanligt, utan wap, Det vill säga på www.autopower.se.
Jag använder aldrig wap.
Märkte nu att säljes-delen är väldigt seg på datorn också så det verkar inte bara gälla mobiler.

///BMW - Was sonst!
wap.autopower.se är anpassad till mobilen.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jo men jag surfar hellre på vanliga sidor. Jag har aldrig gillat wap och nu när telefonerna mer eller mindre är datorer med skaplig upplösning på skärmarna så är det inga problem (vanligtvis) att surfa runt på sidor anpassade för datorer.

///BMW - Was sonst!
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Hela websidan behöver ett ansiktslyft , dels för att fungera trevligt med pekskärmsmobiler. Upplevelsen från en vanlig PC är inte så upphetsande heller, även om sidan gör sitt jobb bra.
Altså det är egentligen abra url som är så det finns en wap 2.0 html val och den är anpassad för mobilen och är snababre utan flash reklam och skit.

Men känner du att det går bättre med vanliga sidan så använd den du.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Något jag stör mig på med detta forums gammalmodiga design är när man går in från olika enheter (bärbara, mobilen och stationära) så kan man inte se vilka trådar man redan läst på en annan enhet.

Och så Edit funktionen som ALLA inkl jag skriker efter!

Dags att hänga med i matchen och köra phpBB !?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har provat wapvarianten av AP men då lär jag sitta och zooma in för texten blir på tok för liten och det går inte att pricka rätt länk. Så på min telefon så är det absolut inget alternativ.

///BMW - Was sonst!
He
106
Hemulen
335d M-Sport Touring -07
Håller med.
Jag mailade redaktionen för nån månad sedan om detta också. Inväntar dock fortfarande svar.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Tror du har bättre chans att få svar om du powerpostar. Så har det varit för mig i alla fall.
Crew verkar dock inte vara här särskilt mycket längre. Det är då aldrig någon som svarar om någon skriver nåt om sidan.

///BMW - Was sonst!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
I mobilen använder jag bara Opera browsern och wap sidan Länk

Opera är mycket bättre på att zooma och "wrappa" texten än övriga browsers jag testat.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Snälla ansvariga, Powerbörsen är väldigt seg även från dator. Fixa tack.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
En vecka och inget svar alls från någon admin.
Har alla lämnat det sjunkande skeppet?

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ingen som märkt av att powerbörsen är seg att ladda?

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jo, har varit det länge!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Ingen ansvarig verkar bry sig om denna stenålderssajt längre. Synd att den inte utvecklas...
Har egentligen ingenting emot layouten i sig även om den sett likadan ut som 2001 - den största skillnaden jag märkt är att moderatorerna nu nästan helt försvunnit. Numera verkar väldigt mycket vara tillåtet som tidigare rensats omedelbart.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Bilder är de snabba på att ta bort om de är fel... ;-)

Egentligen borde väl ägarna själva vilja uppdatera siten, med modern mjukvara och internets bästa bilhjälp med mera måste ju värdet vara ansenligt? Någon som vill gissa vad "nya AP" skulle kosta vid en ev. försäljning med intakt eller större medlemsbas?

Skulle bli bättre reklamintäkter också om designen lockade mer folk och var bättre..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.