|
|
|
|---|---|
|
Hej, undrar om någon kan hjälpa mig att värdera min bil lite. Har en E46 330i sedan, svart. Som gått 10600mil sen 2003. Sportstolar i tyg, sportchassi hifipaket. Bytt vevhusventilation, 17" orginal med bra vinterdäck, samt 19" sommar med ok däck. Fälgarna endel kantskadade, men ja ser inte dem som nått mer än nått man "skickar med". Sv-såld och 3 ägare med mig. Stora servicen gjord i jan. Går väldigt bra. Reg nr UHY428 om någon är intresserad mer. Tänkte ja skickar ut den på blocket lite senare om ja får lite hjälp med värdering här. | |
|
Alltid svårt med värderingar, mycket handlar ju om hur snabb/smidig affär du söker. Går ju alltid dra en rövare och sätta ut den för 85´ och hoppas att någon nappar. Skulle dock tippa på att ett annonspris runt 65-75 vore vettigt med ett slutpris mellan 55 och begärda pris, beroende på intresse. Mvh Stefan |
|
|
Den har tyvärr inte sportchassie enl.: Länk En bekant sålde sin 330-03 (även den 6-vxl) nyligen men hade fullt m-sport + skinn som är rejält värdehöjande enligt mig. Dock inga vinterdäck och dessutom 20000mil. Riktigt fin i skicket, dessutom bytt dörrar och huv på rostgaranti (eftersom den var uttagen efter 2004-01 har den 12år istället för 6år). Gick till slut för runt 75 men det gick inte över en natt direkt. Håller med Stefans värdering. Men 75'-85' tror jag är bortkastad tid även om låga mil, sportstolar + hifi är nice. Dock är det krav på rostfri i.o.m. den nu saknar rostskyddsgarantin. Lycka till! Kristian |
|
|
Vad är isf en 330i M-sport -03 (imp. 2005) fullutrustad! (navi, glaslucka, SMG) 10500 mil värd? |
|
|
Åfasen, har nått papper från bmw att den ska ha det chassit. Men men är väll fel då. Ska väll försöka med 80 då, med lite prutmån. Har fått 60kkr i inbytesvärde hos bmw så får kanske hugga det om ja ser nått av intresse hos dem. Tack för svaren. :) |
|
|
Kan ha trott fel iofs med sportchassi där iom att den är sänkt från fabrik. Ska kolla mer i papperen. Satte ut en annons nu på 75 för den iaf så får vi se, med länken så folk som är insatta kan se vad den har för utrustning då ja själv inte har toppkoll som ni märker (skäms lite för det, men inte bilivit att ja tänkt så mycket på det). Har inte jätte bråttom och har som sagt fått runt 60kkr från bmw redan. Så kanske tar det i inbyte, hellre det än massa däcksparkare och prutare som jobbar sig. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.