|
|
|
|---|---|
|
Hej har läst en hel del hemska trådar om elkrokar har själv detta i tycker det är Kanon har inga problem i nuläget men tänkte kolla om man kunde göra något förebyggande För att slippa ev problem är det något speciellt som börjar kärva eller varför går de sönder ? Tänkte att man kunde plocka ner o smörja upp innan det börjar krångla | |
|
Ja kan vara ide o motionera den då o då Som du själv säger,smörja upp den i alla rörliga delar. Samt blåsa rent den med tryckluft från skit o salt. |
|
|
Jag använder drag ca 1 ggr i veckan Har inte kollat leder eller så men efter en snabb koll så verkar allt vara väl skyddat av en gummidamask brukar det kunna leta sig in skit ändå ? |
|
|
Ja, smörjning och motionering, i den ordningen kanske kan rädda dig. Smörj alltid först och vänta en stund innan du kör draget så det hinner verka lite. Sen var noga med att det är fritt och att eventuella adapterkontakter inte sitter kvar när du kör draget. Jag misstänker att min gick itu för att jag hade för bråttom med cykelhållaren när draget inte riktigt hade hunnit låsa sig. Jag vet dock inte för felet kom helt plötsligt när jag skulle fälla in det efter användning. Skulle kanske kunna vara överlast också men knappast troligt. Möjligen kan det vara nyttigt att rucka lite på draget när du kört med last innan du trycker på knappen. Skulle det ha kärvat ihop lite i ändläget så lossar ditt ruckande på det innan elmotorn ska dra. Allt ser snyggt och fint ut med damaskerna. Jag har ett drag liggandes nu demonterat så skulle det gå åt pipan finns det ju reservdelar att tillgå! :-) Lycka till med draget! |
|
|
Tack för tipset dock så är draget låst om adaptern sitter i dvs det går inte att köra alls med adaptern i Men jag får nog riva isär och se om det går att komma åt o smörja brukar ha för vana att motionera draget iallfall 1ggr i veckan kan förhoppningsvis förhindra kärvning hur är det vintertid behöver man va orolig att köra ut in draget vid minusgrader ? |
|
|
Hjälper nog inte med "motionering", jag har för mig(absolut inte 100% säker) att det var något drev (plast ?) som gick sönder i farsans eldragkrok ( E60 ). Den gick sönder under garantitiden så det kostade ingenting för honom, men BMW bytte hela rasket.. Mvh Janne. |
|
|
Kan hålla med att el-dragkroken är ingen höjdar konstruktion precis. Men nog håller lite bättre om man motionerar lite o smörjer så de går lätt. Men att ta hand om det på rätt,gör ju inte saken sämre. En annan för nöja sig me avtagbart drag o kröka rygg istället. Lite mer pålitligare me det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.