|
|
|
|---|---|
|
Besiktade bilen för ett tag sedan och givetvis har den elektriska motorn havererat (E61). Jag vägrar att köpa en ny för dryga 10 000 för att byta den igen om några år så jag har beställt ett fast drag á 2000:- Frågan är då: Vilken besiktning ska jag göra? Har fått en tvåa på "oklar låsning" eller vad där nu stod på draget. Byter jag till ett fast drag med samma dragvikt mm. så är ju låsningen inte oklar längre men å andra sidan bör jag väl göra en begränsad reg-besiktning? Eller måste jag först göra en reg-besiktning och sen en ombesiktning för att ta bort tvåan? | |
|
Lär endast krävas reg-bes. |
|
| Är bilen/draget underkänd på besiktning så räcker det inte med att byta drag och göra en regbes, bilen måste även ombesiktas inom 2 månader från ursprunglig besiktning annars blir det körförbud. | |
|
Du kan ju göra en kombinerad begränsad registreringsbesiktning och efterkontroll! För en månad sedan gjorde jag en kombinerad besiktning av bil, släp och begränsad registreringsbesiktning av nytt drag. |
|
| Ok, får bli en sådan kombinerad historia då. Vad kostade en sådan om man får fråga? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.