|
|
|
|---|---|
|
Har en fråga rörande placering av "Tyska slangvärmaren" OWL-Heizer) på 1240 W med inbyggd pump. Är lite lat av mig innan jag startar mitt projekt att installera värmaren. Bilen: BMW 525I touring -2000 Min Plan: Installera Defakabel från fronten och in till kupen med T-stycke under motorhuven. I T-stycket skall det sitta ett 220V uttag samma som det jag placerar inne i kupen, alltså två normala 220V uttag från DEFA. I 220-uttaget under huven sätter jag en CTEC-laddare för bilbatteriet och inne i kupeuttaget sätter jag ett GSM-relä inhandlat på Elfa. (ONTECH GSM 9030) I GSM-relät sätter jag slangvärmaren. Vill spara tid i att leta efter returslangen från värmepaketet....därför min fråga. Steg 2 i mitt "projekt" blir att använda en kontaktutgång från GSM relät till att starta kupefläkten. Räknar med att starta Steg 1 nästa vecka. Håller er uppdaterade här löpande. | |
|
Det finns tre slangar på torpedväggen framför föraren. Den vänstra (sett framifrån) är returen. Sen är det bara att montera någonstans lämpligt på den. Tex här: Länk |
|
| Ola, glöm inte fylla IEC-kontakten med vaselin (eller motsvarande)! | |
| Precis, viktigt, körde silicon ordentligt där. Bilden är tagen innan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.