|
|
|
|---|---|
|
Hej, Fick nedslag på besiktningen då bilen går att starta i alla växellägen och inte endast i P läget. När man startar i annat läge får man följdfel så det fungerar inte helt normalt. Är det någon som har någon lösning/tips? Är det något man gör själv eller är det dags för verkstad? Det gäller en E34 525i Touring - 1995 Tackar Peo | |
|
Kan vara växelådslägesgivarn som spökar. Säkrast o göra en diagnos. |
|
|
på dessa bilar sitter ett relä som spärrar startmotorn när växelväljaren ligger i fel läge. Kolla om reläet har fastnat i draget läge eller om någon har ersatt reläet med en bygling istället. Testa att rengöra kontakten som sitter vid växelväljaren, den kan spöka. //Göran |
|
|
Halloj, Göran du vet inte vilket relä det skulle vara? Jag har kollat runt men inte hittat någon beskrivning som nämner växellådan. Vore underbart att slippa lämna in bilen om det endast är ett relä. Är det någon som har en susning så droppa gärna en rad. Peo |
|
|
Det finns 2 varianter på placering såvitt jag kunnat utreda. 1) På bilar fram tills BMW började montera startspärr som standard (tom dec -94) så sitter den i säkrings- och reläboxen till vänster i motorrummet. Det är 2:a reläet framifrån i raden närmast säkringarna. 2) På bilar med startspärr som standard så sitter den bakom sidopanelen vid nedre främre högtalaren på vänster sida. //Göran |
|
|
hej ursäkta jag lånar tråden men har precis samma fel på min dock en 740 e38 men någon har eftermonterat någon startspärr på sidan av ratten som jag måste hålla denna "nycklen" emot i 3 sekunder för att kunna starta bilen.. Se länk Länk misstänker något har blitt fel av den som kopplat in det för när jag väl avaktiverat denna " spärren" med nycklen så kan jag starta bilen i vilken växel somhelst. Någon som vet hur man kan koppla väck en sån spärr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.