|
|
|
|---|---|
|
Jag har på mina tidigare bilar altid haft assistansförsäkring, nu senast från Falck (Euroassist), vilket känns tryggt i händelse av haveri. Har fått tillfälle att utnyttja detta vid två tillfällen och vart mycket nöjd. Nu när jag bytt bil tänkte jag flytta över denna till 535'an. Satt och googlade om det eventuellt fanns nåt specifikt inriktat på BMW och hittade då BMW Mobile Care som enligt bmw.se ingår i alla nya BMW och gäller tills att bilen är 5 år gammal och även följer med till nya ägare. Skyddet man har verkar snarlikt Falcks Euroassist även om jag inte lusläst villkoren. Har jag alltså assistans kostnadsfritt ända till 2015 på min bil? Bytt från Saab till BMW | |
| Yes. Efter 5 år får du ett erbjudande att förlänga för 241kr per år, tills bilen är sju år. | |
| Det var en trevlig liten överraskning. Då lägger jag Euroassist åt sidan till 2017 då. | |
| Observera att du enbart får assistans vid punktering om bilen har RFT-däck, vilket står i det finstilta. | |
|
Jag te§cknade just assistansförsäkring för en bil av annat märke hos Solid. Den kostade 397kr. Kan vara ett alternativ även för en BMW. |
|
|
Hm, ja då lär jag ju inte bli bärgad för punka. Men hittills har det inte vart det jag fått lyfta på luren för. Har ALDRIg fått punka faktiskt (ta i trä). Jag har dessutom reservhjul i bilen :) Bytt från Saab till BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.