|
|
|
|---|---|
mackan325 |
Hjälp, mitt handskfack har gått i baklås. 'Handtaget' verkar inte ha någon kontakt med mekanismen längre dvs det agerar 'lealöst' som om låst hela tiden oavsett hur nyckeln står. Några ideer om hur jag får upp det utan att skada inredningen? |
|
om du ändå hade tänkt att byta handsfack så går det att bryta upp det, det blir bara skador på handsfacket då! annars så vet jag inget direkt knep! |
|
| Jag hade samma problem med min 320 men jag löste det utan våld. Stoppade i nyckeln, vred hälften av vad som går samtidigt som jag hade handtaget halvt utdraget. Helt plötsligt klickade det till, handskfacket öppnades och den lealösa meckanismen vaknade till liv. Sen funkade det bra att låsa, låsa upp och öppna. | |
|
Jag hade samma fenomen på min E21 (där är handskfacket däremot ej låsbart). Jag fick skruva loss gångjärnen på baksidan och därefter skruva lös öppningsmekanismen inifrån handskfacket. Trångt!! Det var själva öppningsmekanismen som havererat (trots att den var av aluminium och inte plast). Kiip Spiiding! |
|
|
Hade inget lås på min så jag testade att lossa gångjärnen på baksidan,men det enda som hände var att när jag fick in armen så spack luckan runt låset. Samlade ihop bitarna och limmade med superlim,syns inte utifrån,fick skaffa nytt lås. Materialet i luckan är mjukt på utsidan(spricker ej)och hårt på insidan så om du bryter upp luckan så är det bara innerdelen som går sönder. Andre E30 ägare kan vara uppmärksamma på att om det hugger eller krävs att du lyfter luckan för att det ska gå att öppna så kolla ev. byt låset. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.