AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.286

Dränering bromsservo?

oc
78
occe
125i cab -08
Har en bromspedal som låter som en svamp när det regnar mycket. Som jag förstod det finns det en dränering under bromsservot man kan tömma?

Var nere och tittade på bilen precis men kunde inte hitta dräneringen?

Var sitter den? Är det under kupefiltret på förarsidan? Hur får jag bort filtret?

oc
78
occe
125i cab -08
och bilen är en e39:a
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Snäpp loss metallbygeln, ta bort filtret, rensa gummituten i botten av filterhållaren. Bör göras ganska ofta.

___

Min bil: Länk
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Du måste ta loss hela hållaren för coupefiltret (på förarsidan) för att komma åt bromservot. Dräneringen till denna bör kontrolleras emellanåt.

/H
oc
78
occe
125i cab -08
Rensade under själva kupefiltret, var fullt med löv. Men antar att som Håkan säger måste jag ta loss hela kupefilterhållaren. Hur gör man det? Fick inte loss den delen som sitter närmast vindrutan?
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Vill minnas att du bara behöver lossa burken (#3) från "insugsslangen" (#7) som går mot mitten av bilen sedan metallklipset (#8) i framkant lyfta lite och dra frammåt (färdriktningen) så ska hela burken komma med.

Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Deit: Glömde länken: Länk

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Ytterligare en beskskrivning:
När du kommit så långt så att du fått ur filtret så får du snäppa loss "röret" som leder luften in i coupen. Därefter tar du loss clipset vid fjäderbenstornet. Nu kan du lyfta den i kortändan, motorn och i framkant. I bakkant, och mot skärmen är den bara instucken. Du kan behöva lirka lite.

Lycka till!
oc
78
occe
125i cab -08
Tack för all info. Ska pröva det i veckan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.