AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.389

ekonomisk ruin

Sida 2 av 2
BM
191
BMW-Björne
F10 530d x-drive -14
hm det var väl som jag trodde, det blir för höga omkostnader för mig att glida runt med....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
När jag köpte min E38:a visste jag att driften blir högre än E39:an, men jag njuter varje gång jag vrider nyckeln och V8:an mullra igång, då är det värd varenda krona det kostar extra och åka runt i den! :)

Alpina B8 Länk
Man lever bara en gång och livet är kort.

Att åka Toyota och Volvo hela livet och ligga inför döden om x antal år och fundera på om den där BMWn man såg inte var värd några tusenlappar till i månaden vill inte jag råka ut för.

Visst, jag har 100000 kr till på banken då kanske men vad hjälper det när man möter sin skapare inom kort ?
Kanske det var värt att spendera detta på bilen då det gav ett välbefinnande och leende varje gång man gav sig ut på vägen när man var ung och levde.... bara en tanke. Kör inte så fort så ni kör ihjäl er bara för då är det ju trist. :)
E
1.156
E
320 ci cab -04
Bra Zog.

Den som dör rikast vinner inte. Sen vill man dö gammal och ha gjort det man drömt om.
En BMW 7-serie är dyr - men drömmer man om en så ska man skaffa en - sen får det kosta.

Man kan få en välskött BMW 7 -serie

En sån här?

Länk!

Den borde ha 10 000 mil kvar i sig.
E
Klart den kan rulla till 20k+ mil om man sköter den 9k mil är nya motorn för en bmw!
Svårsåld över 20k mil svar ja, men att ha och köra tills den är slut är ju inte fel.
Klart ståndsaktigt åkande. Motorn i den är nice kan jag intyga av erfarenhet.

Jag satte dit en s60r igår med vinterdäck dubbade på asfalt. Visst tappade jag lite i början pga spinn men när jag fick grepp!!! Hejdå till den....
Klart dem klarar många mil här är några exempel;

750iL E38-96 med 60400mil Länk

740d E65-03 med 35400mil Länk

730d E38-01 med 40000mil Länk

730d E65-05 med 48400mil Länk

740i E38-97 med 62200mil Länk

typiskt svenskt att tro att bilar faller i sär och blir jättedyra vid 15-20000mil dem flesta bilar klarar 50000mil utan byte av motor/växellåda eller andra dyra komponenter.

Stephan
Håller helt med. Avgassystem, ev elektronik och dämpare+skivor är väl det dyra på lite häftigare bilar men att bmw är så mycket dyrare än volvo är en myt delvis. Jag hade en v70 ett tag och många kostnader var i princip samma.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Det bästa med den bil E länkade till är Champagnekylen i baksätet!
Servar man de son man ska med alla maskiner så håller de sjukt länge. Rost och annat är nog större problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.