AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.297

startmotor reagerar ej! 528ia -98

sc
4
schwarzkopf
528ia -98
hej! skulle behöva hjälp och reda ut problemet med min bil innan huvudvärken tar kål på mig! bytte växellåda på bilen, efter bytet fungerade ALLT felfritt, efter ca en månad så reagerade inte startmotorn på första nyckelvridet utan andra, tredje och ibland fjärde nyckelvridet. och nu helt död! tändningen och allt går på som det ska, men inte ett knyst liv från startmotorn, inget läte överhuvudtaget från starten. batteriet är nytt, tändningslåset är 2 dagar gammalt, nyckeln är ny. snälla hjälp mig, vafan kan det vara för fel??? :( mvh schwarzkopf!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Har du prova o knacka på startmotorn me hammarn?
Så kolena trillar ner...
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hur är det med bilbatteriet? Ett friskt och fulladdat skall ligga på 12,7 Volt.

Mvh Håkan
sc
4
schwarzkopf
528ia -98
har knackat på starten utan resultat. är detta ett typiskt syndrom när startmotorn ger upp? skall kolla batteriet imorgon. tacksam för fler teorier!
sc
4
schwarzkopf
528ia -98
vore tacksam för fler svar och teorier!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Knackade du på sollenoiden samtidigt som någon försökte starta bilen?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Jag har en grov kabel som var uppfrätt vid torpedväggen (ung vid pedalerna). Det finns en koppling som hanterar ström till och från generator + startmotor under bilen.
Om du (med ett laddat batteri) har detta fel fungerar lampor och instrument bra men generator laddar inte och startmotorn är död.
sc
4
schwarzkopf
528ia -98
ungefär var under bilen sitter denna koppling? och vad för färg på kabel? syndromet stämmer ju till 100%.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.