|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en C63 och har fått ett intressant bytesförslag. Men jag kan typ ingenting om Porsche. Är detta en Carrera 4? Tror ni den blir lätt såld till våren och tror ni man kan få ut 419 000 för den? Detta är chassi numret WP0ZZZ99Z7S761190 Hur kollar man lättast upp en Porsche? Länk En ägare som heter Lars Rydberg som köpt den av VD på Porsche Center i Wuppertal i Tyskland. | |
| Hej, det är ingen Carrera 4. (4 står för fyrhjulsdrift). Priset känns spontant rätt. Svårt och säga vad du får ut för den till våren. Men runt 400 bör ju inte vara någon orimlighet. | |
|
Det är en bakhjulsdriven med standardmotorn (S/4S har 455 hk). Skulle tippa på att ett rimligt slutpris skulle ligga på ca. 340-350´ till våren. En ca är generellt inte mer värd än motsvarande coupé. MVH Christofer |
|
|
355 hk skall det vara... MVH Christofer |
|
|
Kikar en del på 997:or och de torde vara en av få modeller där cabben INTE är värd mer än motsvarande coupe. Det känns snarare som att cabben är lite billigare/svårsåld i vissa fall. Kan iofs bero på säsongen... Jag skulle kolla vad en importerad 997 Carrera 2 årsmodell 2005/2006 ligger på idag och ha det som riktvärde. Det verkar ändå säljas en del 997 men de kräver perfekt spec och förgkombination, annars är de iskalla just nu. Just detta ex skulle jag ratat pga ingen Sport chrono, ingen Carrera S samt en ful interiör. Men därmed inte sagt att alla resonerar likadant. |
|
| 997 befinner sig i fritt fall värdemässigt så ska du bara byta för att sälja den till våren är det nog ingen vits med bytet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.