|
|
|
|---|---|
|
E61 -05, har drabbats av vatten i reservhjulsbaljan samt batterilådan. Dock ej pga. dräneringen till panoramaluckan utan eget fel. Öppnar man bagageluckan så sitter det en svart täckkåpa på var sida om bilen som döljer gångjärnen. Hade den på höger sida bortmonterad över natten för att fortsätta kabelstamsfix dagen efter, regnade rätt ordentligt den natten och tydligen så kom det in i bilen via ett utav fästhålen för kåpan. Crap. Nåväl. MPM box utbytt. De 4 st reläerna utbytta. PDC box utbytt. Vad är den 3e boxen till för? Ej bytt. Har ej orginaldrag på bilen utan eftermonterat. Nu till problemet. Säkring 79 som går till Air suspension kan jag ej ha i säkringsboxen då det slår ut många andra funktioner i bilen. Med denna säkring bortplockad så fungerar förutom nivåregleringen ej heller den aktiva styrningen eller dynamic drive. Vart sitter syrboxen till nivåregleringen? Antar att det spökar där. Eller någon som vet annat? Kabelstammarna till shoppingluckan är åtgärdade men stammarna till stora luckan återstår. Tacksam för svar och tips angående detta. | |
|
Jag trodde att jag hade uteslutit den 3e boxen i baljan men det hade jag visst inte. Kopplar jag bort den "ecas ecu" och petar in säkringen 79 så är allt normalt förutom nivåregleringen. Eller nästan, aktiva styrningen spökar fortfarande, hur nollställer man den? 3714 6766280-01 heter boxen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.