AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.711

Hur kommer jag in i bilen?

Kom ut en frostnatt för sent till min E32 750 som jag skulle vinterkonservera och ta ur batteriet på bla, hade funkat klockrent sommar och höst dock mycket korta sträckor o bara flytta bilar på tomten ibland så jag hade på känn att det var på håret men nu vägrade den att låsa upp och jag kan inte komma in via bakluckan heller, har ingen skisack öppning och den klassiska "bakvägsdörren" dvs att man ju alltid kan komma in manuellt via höger passagerardörr genom att vrida nyckeln 90grader samtidigt som man drar i handtaget men den mekanismen verkar ha kärvat fast eller nåt som hoppat ur men man ser läs pinnen inne på dörren röra sig uppåt iaf men v rken med låsolja, diverse andra klassiska medel insprutade i hantag och lås så ingen tur...
Så nu är frågan hur kommer jag in utan att slå sönder rutan, pajja ett lås med mejsel mm?? Finns det nån annan väg in? Motorhuvens kabel o lås når man ju inte heller.
Vill helst inte ligga och leta kablar under bilen så vet nån nåt sätt att ta sig in???
E38:or kan man iaf ladda via skyltbelysningen bak tills den får tillräckligt med ström för att låsa upp själv.

Lossa skyltbelysningen och koppla plus från laddaren och den andra någonstans på jord.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Har du provat tricket med vrida nyckel 90 grader och lite till och samtidigt dra i handtaget på förarsidan?

Jag har också läst att det bara är på passagerardörren men det står inget om detta i instruktionsboken, så jag misstänker att det fungerar lika bra på båda dörrar.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Man kan bända upp dörrkarmen med en för detta syftet avsedd ballong (utan att skada dörren), sticka in en lång krok och öppna huven osv.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Man kan komma åt huvllåset om man knäcker grillbiten mellan strålkastare och njure på vänster sida.
Men det bästa är att lyfta bilen med bra domkraft och sedan pallbockar, och komma åt pluskabeln på startmotorn. Där kan du då mata spänning med batteriladdare eller kablar från ett annat batteri.

/Mats J

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.