|
|
|
|---|---|
|
Gick det att välja till alcantara innertak till bmw e39? Har en 530D touring-03 och har letat som en galning men inte hittat något ): Provade en Audi S6-01 som hade detta plus alla A/b/c stolpar/solskydd i alcantara och det var hur snyggt som helst! Min bil har ingen taklucka samt HiFi-dsp och larm. Ska vara i svart eller grått. Blir väl inte helt lätt att hitta om det nu ens finns är jag rädd. Bara sett M5or med detta tillval hittils. | |
| Det fanns, utrustningskod 775. | |
|
Tack men är det verkligen rätt? Kod 775: "Individual Dachhimmel anthrazit". Är bara det ett vanligt svart innertak i tyg? Vill alltså ha det mocka-aktiga innertaket som bl.a sitter i vissa M5 E39. |
|
|
Ingen av de 540i jag har lista på har alcantara innertak ett fåtal har via Individual Alcantaraklädsel helt eller delvis (28 av 1150st 540iAT Facelift). Jag har lista på alla 540i/6 LHD Europamodell och ca 1250st 540iA M62TÜ facelift. Möjligen finns det någon Limo typ en Alpina B10 V8 som har det med den är en eller två. Det är ovanligt på M5 förutom i Nordamerika Kod S776 är Alcantara Anthrazit innertak Model code DE91 DE92 DE93 Number of orders 1644 633 8378 Percentage of production 20,8% 24,4% 83,8% Så chansen att hitta ett tak är liten speciellt som andelen med taklucka av DE93 är 100%, DE92 88% och DE91 är 73,6% vilket gör det till i princip omöjligt för din bil. Gissningsvis finns det kanske 100-200 med alcantara och ingen taklucka. Länk siffrorna för M5 kommer ifrån m5portal.com Stephan |
|
|
Du får plocka fram symaskinen :). Jag har sett nån enstaka firma i Tyskland som kan tillverka ett alcantara innertak åt dig. Minns dock ej namnet på denna firma. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Tack för svaren! Synd att det inte verkar gå att få tag på ett original innertak.. Tycker detta och elstyrd baklucka är det enda jag saknar på bilen, någon som vet om det sist nämnda går att montera relativt smärtfritt på bilen? Ska se om jag hittar firman i Tyskland :-) |
|
|
Elstyrd baklucka är kanon när den fungerar men tyvärr är det på få E39T som dessa fungerar som man önskar. Jag hade det på min fd 530iAT och trots underhåll i form av oljepåfyllning och annat så funkade den aldrig till 100%. Jag har även vidarebefordat BMW's originalinstruktioner för oljepåfyllningen till minst ett 50-tal forummedlemmar som alla har eller har haft problem med sina elstyrda bakluckor. Har även detta på min E61 men där har den fungerat klockrent i de 1,5 år jag haft bilen. ___ //Ulf |
|
|
Jo det ser ju riktigt läckert ut när det lirar som det ska- tråkigt att det inte verkar göra det på E39. Tar och lägger det projektet på hyllan då. Ska köpa mig en E61 530-535D eller Mercedes w211 E320-E420CDI nästa år, får helt enkelt se till att nästa bil har denna funktion.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.