AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.911

Koda in navigation i en e38 Göteborgs området!

Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Hallåj!
Har precis uppgraderat till navigation i min bmw 740iA 95a (E38). Behöver lite hjälp med kodningen får inget ljud i bilen alls.. Navigationen och MID datorn funkar prefekt dock inget ljud.

Mvh Alexander
Hej,

Är du säker på att det handlar om inkodning? Har du tappat allt ljud? Det från radion också? Om det senare är fallet, kanske det är radiomodulen som bråkar. Varför den skulle börja med det precis när du monterat navigation, kan jag inte förklara. Men om du inte har ljud från radion heller, skulle jag börja med att koppla ur navin och höra om radion kommer tillbaka. Om den gör det, tror jag mer på någon sorts inkopplingsproblem med navin. Om radion inte kommer tillbaka, tror jag mer på fel på radiomodulen.

Men kanske du får bättre respons om du planterar frågan i det forum här på AP som särskilt behandlar sådana här problem.

/Lennart
Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Innan satt det bara original MID och kasset spelare i bilen har bytt ut hela kabelstammen till den för navigation samnt monterat fullt fungerande X5 BM54 Radio modul och en testad Philips DSP enhet. Även satt i en MK4 Navi enhet men den är inga problem med. Jag tror att problemet ligger i att bilen inte vet om att det sitter ett DSP steg monterat då det ej satt något i original. Skulle tippa på att jag behöver gå in via datorn och säga till bilen att aktivera detta. Kan inte välja radio överhuvud taget bara navin och datorn fungerar (Förbrukning temp osv) Men inget ljud överhuvud taget bara sprakar när jag startar bilen. Ström får både DSP steget och även Radio Modulen.

Mvh Alexander
Det där var från den högre skolan. :-) Trodde att du åtminstone hade börjat med en BM24.

Har du försökt få hjälp i det forumet jag föreslog? Om inte man kan där, blir det väl till att ta dig ut i världen.

/Lennart
Ka
53
Karlsson91
525iA - 95
540i - 94
Ska prova där har frågat på bimmerforums ett amerikanskt forum där dom har just detta med kodning osv för oss som är lite nybörjare :) Har givetvis kollat upp så alla komponenter är kompatibla det enda jag hört är att philips DSP stegen ska vara lite mer känsliga en dom nyare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.