|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny här och första BMW jag äger. Har läst igenom denna tråden och också upptäckt att det är svårt att hitta 19" som passar E82. Fastnade för denna fälgen men är inte riktigt säker på färgvalet till min. Skulle gärna vilja ha lite synpunkter om gunmetal eller hypersilver passar bäst på min bil. Tacksam för svar. :) Länk till bil på garaget: Länk |
|
|
Gunmetal rekommenderas! |
|
|
Läst igenom tråden här nu! Någon som vet en bra sida för bmw fälgar i dax läget? Har en 123d e82, så et 45 fram och et 50 bak är ju nästan ett måste. letat massor och googlat även ebay. tittat på fälgar till 3 serien osv men inte mkt som verkar passa. Har hittat Vmr fälgar från usa med rätta et måtten men, med tull och moms sticker priset iväg. Har M-sport chassi nu, men kommer antagligen coilovers i framtiden så siktar på 18tum fälgar. |
|
|
Jag köpte BBS CH-R, 18" med rek. bredd och ET enligt katalogen. Funkar fint med original M-fjädrar. Som grundregel kan du tänka att fälgar avsedda för 3-serie E9x inte passar om de ska sitta vackert. Det ska vara högt ET fram och mycket högt bak. Ju bredare desto högre. |
|
|
Jag har Vmr på min. Et 50 resp 45. Dock går de att ha lägre. Kommer köra med 45 resp 40 i år med hjälp av spacerplattor. Har coilovers på min och då är 5mm plattor fram ett måste, annars tar dom i fjäderbenet. Vad det gäller beställning av Vmr så finns det en återförsäljare i europa. När jag beställde min förut så fanns den i Schweiz, vilket inte hjälper ett dugg då dom inte är med i EU. Dom hade då planer på att öppna en depå eller vad man ska kalla det i Tyskland, men vet inte hur det gick med det? Prata annars med Schmidmann. Dom kan fixa hem Vmr. |
|
|
Ja asså jag har tittat en hel del på nätet även på utländska forum. och som sagt et 50 bak då ska man kunna köra på 9,5 fälg. och et 45 fram går det med 8,5 fälg utan att det tar i. Men Nästan alla fälgar ligger ju på 35ET och oftast 9-9,5 breda och det kommer absolut inte funka! Vad tror ni om tlx Runt Et 40-45 sen en fälg som är 8 bred, det borde ju funka och se bra ut. Att man liksom kompromissar med en smalare fälg och lägre et. Ni vet inga bra sidor inom EU? Söker fler ekrade Konkav fälgar. Så du fick betala tull och moms ändå :O Har kikat på dessa, rätt ET och allt. Länk Han skulle dock ha 460 dollar i frakten, sen garanterat tull och moms på det. |
|
|
Att ensam köpa en uppsättning fälgar från Usa är ingen bra idé då frakt och tull äter upp allt man tjänar på det billigare priset. Blir tom dyrare. Ska man köpa därifrån ska man gå ihop några stycken och dela på frakt etc.. Jag betalde ju ett högre pris för fälgarna, men då behövde jag inte betala någon tull heller. Du kan köra med 8,5" och et45. Finns tom mycket plats kvar. Förra året körde ju jag med et40 fram om man räknar in spacerplattan. |
|
|
Jag smyger in en liknande fälgfråga här... Kommer det funka med 255/35 8,5*18 bak och 225/40 8x18 fram på en E81 med M-sportfjädring? |
|
| Det funkar utmärkt... har den uppsättningen på min... | |
|
Länk till leverantör i Belgien. Har även beställt från dem tidigare. Länk |
|
| Jag va i kontakt med dom mackan79, väldigt trevligt bemötande och bara 600kr frakt till Sverige utan extra kostnader då det är inom EU. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.