AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.570

Mkt varm stolsvärme

bl
270
bluetrain
x3 msport
Sätter man på värmen på förarstolen på "1" så är det väldigt varmt, ja nästan så varmt att man får stänga av. Tänkte att det kanske var en bmw-finess men efter att ha suttit på passagerarsätet kunde jag konstatera att den inte alls blev lika varm. Kan man ändra detta (på förarstolen) att den inte blir så varm?
zo
118
zoopåse
320dA -09
Samma här, värmen i min stol beter sig likadant, men jag har sett det som en feature när man är frusen och sätter sig i bilen från början.
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Bluetrain & Zoopåse. Vill bara veta om ni menar följande: Ni trycker på stolsvärmen 1 gång eller trycker Ni på knappen 3 gånger, alltså trycker Ni bara en gång så lyser alltså 3 diodlampor= varmast, trycker Ni 2 ggr lyser 2 diodlampor=mellanvarmt, trycker Ni 3 ggr lyser 1 diodlampa= mindre varmt. Mvh Mats
zo
118
zoopåse
320dA -09
Jag trycker 3ggr och en lampa lyser. Då bränner det i baken när man åker ut på motorvägen. :)
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Ok, på det lägsta läget alltså!! Med andra ord är Bmw:s värmesitsar effektiva, själv har jag inga problem med det. Tycker det är värre med bilmärken då det bara blir lite ljummet i baken. Mvh Mats.
Ni kan ju reglera värmen i idriven för de olika stegen, kika i klimat.

mvh vinyl
bluetrain
x3 msport
Har inte idrive på min. Finns det något annat sätt för oss utan?
Mi
97
Michael530
530iT -07
Är det skinnsäten? Ett nät av kolfibertrådar är i så fall integrerat i skinnet baksida. När ström passerar genom trådarna värms de upp. På min 530 gick ett antal trådar av med tiden,det fick till följd att värmeeffekten ökade på de kolfibertrådar som fortfarande var hela. Det blev rejält varmt, fast litet mer zonvis kan man säga. Till sist brände värmen hål i skinnet på stolen. Det gick ju ändå inte att köpa sätesvärmaren separat, man får den på köpet när man byter klädseln. Dyrt som guld var det i alla fall.
zo
118
zoopåse
320dA -09
Har tygsäten och ingen idrive. Hela sätet blir varmt, ej fläckvis.
pu
547
puiu
330i-03
det största problem är att ni sätter ära knä in i stolen när till ex,dammsugar och mm.då går stolvärme slingor sönder.
mvh alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.