|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska beställa nya vinterdäck till min f31 - som frågar lyder - vilket är bästa friktionsdäcket i 225/45/18? | |
| Vilka egenskaper prioriterar du? Det finns inget däck som är bäst på allt. | |
| För 20 kr får du TV's senaste test, Länk | |
|
Continental är iaf "bäst" enligt Teknikens Världs senaste test...både nordiska dubbfria o centraleuropeiska dubbfria alternativen.. Men att välja däck är en prioritering och kompromiss som man själv faktiskt får ta ställning till :) Just dimensionen 18 tum(i ditt specifika fall 225/45-18) när det gäller v-däck har väl inte så många tidningar testat...brukar ju vara typ 16tums däck i de allra flesta fall. Mvh Janne. |
|
|
Janne, Ja det är det som grejen, testvinnarna återfinns sällan i den dimension jag söker. |
|
|
Har själv kollat runt mycket på frictionsdäck senaste tiden så detta är min analys: Nokian Hakkapeliitta R verkar vara hetast men kan även ej rekommenderas av vissa för att det är på gränsen till för mjukt så vissa situationer kan det bete sig farligt. Michelin X-Ice XI2 friction rekommenderas. Good Year UG ICE+ har fått mycket beröm. Verkar vara som bästa enligt folk jag pratat med. Letade själv 225/40/18 eller 225/45/18 men dom kostar ju en del. |
|
|
Jo, trots att det kanske inte testas v-hjul i 18 tum så brukar ändå Continental vara ett "säkert kort".. Kan säkert inte bli fel med Continental däck oavsett dimension. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.