AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.515

Köp av 330d från tyskland - bra pris/spec?

Tjena,

Jag är sååå nära att slå till på denna bilen - köpekontrakt ligger i mailen :) Kommentarer på pris och spec? Jag tycker den känns "prisvärd" i och med att det är premium selection.

Länk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

bra spec,synd bara att det inte är Mpkt..

+ för spec,PS bil,bra färgkombo
- inget Mpkt...
Bi
3.797
Bianca

Kromlister oxå.:(

Annars helt O.K...
Bi
3.797
Bianca

kurs på 8.70 är ju oxå bra...

ca 225+ ca 10 papp för att ha den helt klar här hemma
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Härlig spec och rätt färg ;) Visst är avsaknaden av M-sportpaket ett minus men facelift av E9x har inte samma behov av detta som pre-facelift.

Prisnivån på dessa bilar har jag dock ingen koll på men den känns spontant prisvärd i och med all utrustning och att det är PS.

___
//Ulf
Grym bil medn M-Paket måste den har. Den är billig men jag tror att den kan bli lite kall i Sverige när du ska sälja den pga avsaknaden av M-Paket. Plus att den saknar Vagnskadegaranti och Fri Service. Även det påverkar i Sverige tycker jag.
Bi
3.797
Bianca

vagnskadegaranti???Fri service,tror jag More,att man skiter fullständigt i:)
ingen imp bil har fri service..försök hitta en likvärdig i sverige till samma pris...!!!
Bi
3.797
Bianca

de dummaste jag hört!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk
M-paket på en E91 LCI är inte alls så viktigt som beg. Stor skillnad jmf med prefacelift.

Sen More, vilket BMW -09a svensksåld tror du har vagnskadegaranti kvar och fri service? Tänk till lite mera innan du skriver. Den här bilen har fördelen av Premium Selection och se isåfall till att du iaf får 12 mån EuroPlusgaranti med i köpet. Går säkert att pruta ner iaf 5-700 euro.

Jag tycker den här har betydligt bättre spec än den som Marin länkade. Den är dessutom också nyimporterad och då skulle jag själv hellre importera min bil själv.

När du sen räknar så lägg på 15 tkr på köpeskillingen, för att få hem bilen (hämta eller transport) samt importförsäkring, ursprungskontroll mm.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Precis, en 3+ år gammal sv-såld bil har inte heller fri service eller vagnskadegaranti. 12 månaders EuroPlus-garanti ger ju också en bra trygghet även om det inte täcker 100% av allt som kan gå sönder.

___
//Ulf
M-paket kan jag leva utan faktiskt. Jag saknar däremot drag men det går ju att lösa i efterhand som tur är. Jag försökte pruta på den men dom hade "precis sänkt med 1000€" så det gick inte...
Jag hittar dock ingen bil med samma bra spec, låga mil och PS till detta priset så känns inte orimligt. Innan dagen är slut så ska jag ha bestämt mig:)
Jag har letat på svenska marknaden i 2 månader nu utan att hitta rätt...
Nu är den borta från mobile slog du till eller hann någon annan före? Stephan
Hm, jag har inte skickat in beställningen än...
Nu är den beställd och bekräftad!!! Gött är det...även om det är lite läskigt att lägga så mycket pengar på en osedd bil. Jag slänger in lite bilder när den är i Schweden så får vi om premium selection håller vad dom lovar :)
Tack för alla kommentarer - alltid skönt att få lite feedback via detta forum. Av någon anledning har jag inte samma förståelse för spec-diskussioner hemma..;)
Jag köpte precis hem en X5 35d -09 PS och den kom hem i förrgår. Den var precis så fin som jag hade kunnat förvänta mig. Jag köpte till så jag fick 24 månaders Europlus garanti, kostade mig cirka 500 euro extra och det ansåg jag vara värt. Tycker att du gjorde ett bra val.

/Anders
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Låter kul, grattis till en, som det ser ut, fin bil. Om du orkar kan du väl skriva lite om hur importen gick och vad det kostade när den är klar i sverige. Jag går nämligen oxå i import tankar...

Anders
Verdi
Vad sålde du Anders? M5:an eller 520d:n? Och vilken X5 är det i ordningen? ;-)
Verdi: sålde ingen.
AndersB: du kan räkna med i runda slängar 15 tkr för transport, försäkring, ursprungskontroll och reg besiktning

/Anders
Vem är det som hämtar bilen åt dig?
Den här gången utnyttjade jag Eurotransport

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.