|
|
|
|---|---|
|
Jag får inte varmluft på fötterna för föraren om jag delar värme ut någon annanstans. Har jag tempen på full effekt och bara så att de blåser på förarens fötter får jag varm luft men öppnar jag någon annan kanal så blir luften kallare och kallare. Måste ha luft flödet totalt borta på förar sidansfötter för att inte frysa för mycke ! Vet nån var felet kunde vara ? | |
|
Är det inte bara spjället i mitten som du måste justtera från kallt till varmt, är ett blått och rött fält, streck för blandat. |
|
| Nää spjället som du beskriver är endast för blåsande som är mot kroppen ! du kan alltså sätta mitt delen att blåsa kalt på kroppen via detta men temperaturen för de övriga ställer du med termostatet. | |
|
Angående det spjället. Jag är med på vad det gör men hur ställer man spjället till att följa termostaten så att säga? Ska det vara ställt på max mot det röda eller i mitten för att få 22gradig luft om man nu har ställt in det på termostaten? |
|
| problemet är spjället som sitter in i mittkonsolen längre in vid fötterna, hade sama problem med min nyköpta bil ,fick lämna in den efter en vecka hos pålssons bil man ska montera bort mittkonsolen | |
|
IL: kan du beskriva lite mera vad du menar. Var någonting sönder eller ? Headmaster: De var en bra fråga, logiken är lite svår. De finns ett vit område mellan rött och blått, själv skulle jag planera de så att är man i mitten är man på nivån som termostatet visar..förståss är jag ingen tysk bil ingenjör ! Bör testas... |
|
| ja det är spjället som fastnar i kall läge, efter sommaren. jag lämnade in min bil det var mycket jobb med det sa de | |
|
Att det spjället man själv kan skruva på fastnar? Det har ju inget med fotvärmen att göra? Det kan stå på max rött året runt så har man "kopplat ur" den finessen och har vanlig full automatik som på andra bilar, värme som kyla. Om värmen inte räcker låter det snarare som att motorn går för kallt?Är det så här även vid jämn fart i 90km/h? |
|
| det är ett spjäll som hade hängt sig på min bil det var samma symptom som i din bil . det är inte röd eller blå vred du får prata med verkstad jag vet inte [kanske jag har fel] | |
| Dum fråga men har du ställt det på Max värme i idriven? Finns ju RÖTT OCH BLÅTT i den oxå! | |
| Idrive där man kan styra varmt och kalt är endast för mitt delen ! den styr inte fötter eller huvud. | |
|
I min bil kan jag ställa varmt-naturel-kallt i idriven och det gäller för all luft i bilen. Sen kan jag även välja vart luften ska riktas upp-mellan-ner i idriven. Länk |
|
|
Jag tror på att de ett spjäll som har hängt sig, de lär ska finnas 4 spjäll. Vet någon vart man kunde hitta en ritning på hur luft kanalerna är planerade. Om de ännu skulle komma fram vilka spjäll som styr vad skulle de vara bra. Popo är du säker på att den styr all luft i bilen... |
|
| www.realoem.com där har du det mesta i sprängskisser. | |
|
Om jag vill få full värme i min bil måste jag alltid koppla ur atuo-läget och gå in i i-drive och göra amanuella inställningar = öppna luftfördelningen så den är max öppen överallt, ställa förarens temperatur helt på rött (=4 streck?). Då får jag en helt fantastisk värme i kupén! Men så snart jag själv eller någon annan har tryckt in auto-knappen så är det kört igen, det går inte att få upp värmen i kupén, till dess jag återigen går in och gör manuella inställningar. En förutsättning för god värme är alltid fräscha termostater. När jag bytte både egr-termostaten och den vanliga så blev det skillnad som natt och dag! Och på min bil är det alltså manuella inställningar som gäller. Då har jag faktiskt magiskt bra värme i kupén. Inte ens vid -34°C var det några som helst problem! PS: Samma fast motsatt gäller sommartid. Om jag ska få full kyla från AC så måste jag skippa auto-läget och gå in i i-drive och ställa manuellt, inklusive föraren helt på blått (4 st blå streck?). Då kyler det på ett klart imponerande sätt! (I autoläget så är det knappast acceptabel kyla, enl mig...). |
|
|
Har de gjort någon katastrofal försämring av automatiken på E60 kontra E39? Eller är det nåt fel på din bil?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.