|
|
|
|---|---|
| Jag gasade lite extra idag på en kurvig väg, blir allttid lika förvånad att den är så körglad för att vara så stor. | |
| Hur fan orkar du? Är det bara jag som stör mig på dina Jag-älskar-min-gamla-bmw trådar. Det finns en blogg där du kan skriva om din underbara bil hela dagarna istället för att fylla forumet med skiten!! | |
| Jag är nog lite barnslig i min bil. Jag är nog en bilnörd ock lite väl fixerad vid min bil. Jag tycker bara det är roligt att höra andra med e38 vad dem tycker om diverse egenskaper på bilen. Jag ska försöka lugna mig. | |
| Jag tycker den är rätt tråkig även med coilovers. Sänkt E34 är bra mycket roligare iaf. Lite konstigt att det bara är bilarna med nivåreglering som har krängningshåmmare bak. | |
|
Jag är imponerad av ditt lugn (till skillnad från dina trådar).. samtidigt vill jag be om ursäkt för mitt mindre trevliga utfall, jag va arg av annan orsak. |
|
| Tack ska du ha japmax. Det värmde. | |
| Förresten, bilar med M-sportchassi måste väl haft bakre krängningshämmare också, även om de inte hade nivåreglering, eller? | |
|
Jag njuter mest av tystnaden och komforten ( med 16"). Väghållningen finns en del att göra med om man vill få den att gå som en 850CSI, som ligger i samma viktklass men känns ett ton lättare i beteendet. Vill man njuta av vägegenskaper väljer man med fördel något ur M-sortimentet istället. Men visst känns det att det är en BMW, trots allt. Mvh, mrMPOWER |
|
|
Starkt gjort att be om ursäkt, ett tecken på styrka. Jag tillhör själv de temperamentsfulla som ibland säger mindre genomtänkta saker, något man ibland ångrar. :) Men man kan alltid komma igen med nya tag! Jag tror vi alla här är mer eller mindre lite prilliga - inte bara Smilla. Det skulle säkert gå att kritisera oss alla för vårt bilintresse, eller för att man är nördig på något annat sätt. Man får försöka ha lite tålamod och överseende med våra egenheter, det brukar ju vara rätt trevligt att snacka BMW ändå. Själv tycker jag E38 är otroligt härlig att köra, komfortabel. Jämfört med min E39 540 med sportchassi så är E38 mycket skönare, men har förmodligen betydligt sämre väghållning på bana. E38 är en komfortabel, skön glidare tycker jag - ingen väghållningsbil. |
|
|
Personligen så blir jag smått imponerad varje gång jag får för mig att smiska mer slingerbultig mindre landsväg med min 740iL (2150 kg fulltankad med förare) i högre farter. Känns inte stort och klumpigt alls utan bara sätter sig och svänger odramatiskt, utan gung kräng eller svaj att tala om. Det är väl snarare då de lite för sådan körning väl platta komfortstolarna och skinnet som är det första som gör att man känner farten, när man börjar kasa omkring i stolen... EDC-4 verkar funka kalas trots att det antagligen är rätt primitiv teknik mot dagens motsvarigheter. |
|
| Eftersom jag är väldigt sugen på en E38 så uppskattar jag sådana här trådar, kul att inte bara läsa om diverse fel :-) | |
| Jag hade en e39 m-sport när jag köpte min E38 och när jag skulle köra hem E38an kom vi ut på en del slingriga vägar och jag körde ju på som jag brukade köra med min m-sport och det var ju enorm skillnad på väghållning, tyckte den krängde väldigt mycket men nu har man ju vant sig vid bilens karaktär och dom är ju sköna på olika sätt. | |
|
Jag är väldigt nöjd med min 728as väghållning efter att ha monterat Alpinachassi(kanske den enda 728 med den utrustningen , ;-) ) på den, och körde något varv med den undermotoriserade sjuan på " Ringen" i slutet av april 2010. |
|
|
Det är väl inte utan anledning som den här typen av bilar brukar kallas "strassenkreuzer" (med reservation för stavningen) i tyskland, gatukryssare. Med tanke på att den inte är byggd för att vara någon gruspiskare så står den sig väldigt bra tycker jag. Det är ju trots allt en bil på två ton med en rejäl vikt mellan hjulen. Jag brukar mest bara njuta av komforten men när andan faller på så kan man ta sig genom kurvor och rondeller med ett leende. Du skall inga andra bilar hava jämte BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.