|
|
|
|---|---|
|
Har en 530da touring -09 E61 (8000 mil) som rycker lite ibland på låga varv/hastigheter 40-60 km/t. Har sett att det är ett ganska vanligt problem. Kan det vara automaten som behöver nollställas eller vad brukar det vara, måste väl kopplas upp till dator då? Tycker inte att den växlar så snyggt som en BMW borde göra. Jag har provat trixet med gaspedalen i botten ca:1 halv minut....känns som det växlar lite smidigare då men det varar inte så länge. Läste på något ställe att man bytt luftmassemätaren. Någon som vet ungefär vad det kostar att få nollat lådan eller vad dom gör? Cyberkenth | |
|
Hörde en som bytt LMM då pirat och den gick som en dröm därefter...... Mvh Jonas B |
|
|
Hej. Det var jag som bytte LMM på min 525D-08 Alla småryck är bort och bilen går jämnare. Klart nöjd. Allt finns att läsa på forumet. //Steve121 |
|
|
Är LMM luftmassemätaren? Cyberkenth |
|
|
Är LMM luftmassemätaren? Kan man kolla om den är kass på något vis? Det är bara på låga varv den rycker lite i + att jag tycker att den växlar ner ganska sent vid lugnt gaspådrag....typ om man kör i 50 så ligger varvet strax över 2000 varv, den växlar inte ner förrän man trycker till lite på gasen och då går den ner till 1300 varv. Tror att det händer mest när bilen är varm. Cyberkenth |
|
|
Det fanns inga felkoden på min bil innan jag bytte burken. BMW nollställde även min automatlådan utan resultat, fast det kanske blir bättre resultat på din bil? Mitt motor problem uppkom endast vid kallt väderlag och regn. När tempen är över 15 grader o sol gick bil perfekt. //Steve121 |
|
|
Kanske inte riktigt samma problem som jag har då....men tack för svaret. Menar du luftmassemätaren när du skriver LMM? Cyberkenth |
|
|
Med Lmm menas luftmängdsmätare eller luftmassemätare beroende vad man har.. Mvh Janne. |
|
|
cyberkenth Hur gick det för dig? har du bytt LMM? |
|
|
Nej, det har jag inte. Men jag ska iväg på tisdag och nollställa automaten eller vad det heter. Får se om det blir bättre......vad tror du om det? cyberkenth |
|
|
kan man koppla bort LMM för att se om det är problemet, eller får man en massa felkoder då som man måste koppla upp till en dator för att få bort? CYBERMANNEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.