|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har precis gjort en felsökning på min bmw e39 med carsoft. Jag försöker släcka airbag lampan, och fick dessa 2 felkoder: 5 Isolation of Seat-belt - Pretensioning System Feeder Insufficient 16 Front Sensor Feeder Right Defect Är det någon som vet mer specifikt vad det är som måste åtgärdas eller bytas? Mvh, Alex | |
|
Jag hade precis samma felkoder på min E39 nyligen. Nr 5: Sitter en liten kontakt under förarstolenstolen. För mig räckte det att pilla loss kontakten och trycka tillbaks den för att sedan släcka lampan. (den här gången) Jag lyckades komma åt den utan att ta ur stolen genom att hänga ner överkroppen i på golvet bakom förarstolen. Kontakten sitter till höger under förarstolen. Om du trycker ner huvudet ordentligt så bör du se den. En liten gul kontakt i plast om jag inte minns fel. Dock lite pillrig att komma åt om man har för stora händer. Nr 16: Behöver du inte bry dig om då det är något amerikanskt påfund (eller hur det nu var) som inte gör någon påverkan i airbagsystemet på europeiska bilar. Åtgärda Nr 5 genom att ta loss och tryck tillbaks kontakten under stolen och prova släcka felkoderna. Går inte det så får du nog byta ut kontakten. Sök runt lite på forumet så finns det någon/några trådar i ämnet. |
|
|
...kontakten sitter alltså långt till höger under stolen, nästan ute vid kanten. Ganska långt bak och en bit upp.. ja du bör se den om du tittar lite.. |
|
|
Okej tack så mycket för den perfekta beskrivningen, ska gå ut och kolla om jag får till det. Skriver senare om jag fick det att funka. |
|
|
Det funka ju hur bra som helst, dock tog det tid att finna den och gul var den. Blev lite fel med höger och vänster, upp och ner när man hängde där. Men tillslut fann jag den en lite bit upp där, lägger upp en bild med ifall någon annan får samma problem så ser dom vilken kontakt det är dom ska koppla ur och i. Bild: Länk |
|
|
hej jag har samma felkod på frontsensorn den går itne å släcka. vet inte vart den sitter HJÄLP!!! |
|
|
Pontus, vad har du för stolar i din bil, och vilken årsmodell, för det spelar nog roll. jag har en 523i kombi från 1998-05 med helt manuella stolar, och där sitter inte kontakten i sidan. |
|
|
pontuskocken, exakt vad har du för felkod? Här är en bra lista för övrigt: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Har i dag fått upp felkod en: Tändkrets frontkrockkudde förarsidan För stort motstånd Någon som vet vad de är? |
|
|
Ja det är avbrott fram till krockkudden i ratten. Förmodligen något glapp. Ta isär och kolla om du ser något. Gör rent kontakter etc och försök nolla felkoden igen. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Har gjort de? De kan inte vare någon del som är trasig? | |
|
Jo. Själva airbagen men det är ovanligt. Sen sitter det väl någon form av släpring där. Vet inte exakt hur det ser ut på enstegsmodellerna. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Släpring vart får man tag på sådan? | |
|
BMW återförsäljare, skroten, ebay, etc etc. Kolla här vad delarna har för art. nummer. Länk Mvh Ola Länk |
|
|
Släpring 32341162111 Se här: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Börja med att ta bort airbagen och och sätt dit och ta av kontakten ett par ggr. Det löste mitt fall visade sig vara dålig kontakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.