AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.529

Länkarmssats från ebay

ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Tittade runt lite efter framvagnsdelar till min 530 och hittade det här kitet: Länk

Nån som har handlat ett sånt kit (eller nåt av de andra i samma prisklass som finns på ebay) och vet om det är nåt att ha..? Priset 120 Euro + frakt känns ju rätt överkomligt..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Tror du att du får något som håller för 100 kr per länkarm ?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har köpt framvagnssats från Claus Autoparts, kostar 1995 kr.
Har funkat kanon i 5000 mil.

Länk
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag har inte hört någon som har talat dåligt om de kitten. Finns även på intercare-trading.com

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Sorry för lite off-topic, men är det svårt att byta länkarmssatsen själv? Finns det några fina guider på nätet?
ri
348
rille000
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Highway star: Om det vore så enkelt att priset direkt avspeglade vilken kvalitet man får så vore livet enkelt. Men visst blir man misstänksam när man ser att priset är så lågt för dessa delar, därför jag är nyfiken på att höra vilka erfarenheter som finns.

Har handlat en del på ebay till min andra bil (alfa 166), nu senast bromsskivor + belägg fram som med frakt gick på runt 800 kr tillsammans, d v s ungefär vad EN skiva kostar här hemma. Funkar klockrent, inga vibrationer, inget gnissel från klossar, bra bromsverkan. Så uppenbarligen kan även billiga prylar funka fullgott. Innan jag köpte blev jag avrådd från andra som också sa att för de pengarna får man bara skräp. Ingen hade egen erfarenhet dock utan dömde ut de bara för att priset var lågt. Tror säkert att det finns billiga prylar som är rent skräp också, därför som det är intressant att höra omdömen från folk som faktiskt har provat grejorna så att man kan sortera ut vad som är skräp och vad som är prisvärt.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har beställt denna sats:
Länk

Euron är ju billig nu för tiden... Så fastän jag bara behövet två av bitarna kan man lägga resten på hyllan tills dom behövs.

/Mats J
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Anledningen till att jag är misstänksam är att jag också köpt länkarmar från just ATP Autoteile för sådär en 4 år sedan. Alla 4 länkarmar hade spruckna damasker och glappade inom ett halvår. ATP Autoteile erbjöd sig att skicka nya delar men inte fan ville jag lägga flera timmar på att byta dem. Efter det köpte jag Meyle och de håller finfint än.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.