|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag måste byta bromsbelägg bak på min 325i Touring från 2006. Tittar man på bmw ETK så finns det olika belägg som ska passa. 34 21 6 774 692 och 34 21 6 775 678 På den sistnämnda står det "Payload Increase (S100A)". Vad menas med det? Är det anpassat för drag alt sportchassie lr? Jag har M-paket, touring och dragkrok på bilen.. Någon som vet vilket belägg jag ska ha? Tacksam för svar! Mvh Henrik Länk | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
S100A (payload increase) låter som tex vara arbetsfordon som får en ansenlig mängd utrustning monterad och behöver således större bromsar - myndighetsfordon brukar även ha detta. Du ser att S100A option innebär större bromsar (bromsskivan är 336x22 mot normala 300x20). Du har med största sannolikhet inte S100A option, men vill du vara säker så gå in nedanstående website och knappla in ditt chassinummer (7 sista siffror) så får du upp vilka options som din bil såldes med original. Länk |
@HenkeGson : Vad blev det för belägg? Passade dem? |
|
Hej! Jag köpte först de med payload increase för han i butiken sa det, iom att jag hade sportchassie så skulle jag ha dessa.. Hmm va lite skeptisk men jag gick på det han sa, men det var fel sen iaf... Det var som du skrev mao! De bromsbeläggen var anpassade för större bromsskivor! Mvh Henrik Länk |
|
Det är inget ovanligt scenario numera, med de ökande antal konfigurationer och modeller samtidigt med krav på effektivisering så är risken stor att kunskapen reduceras (och framförallt möjligheten att öka på sin kunskap). Det är ofta en stor fördel att vara inläst på sin bilmodell när man handlar reservdelar. Såvida butiken inte var en auktoriserad BMW-verkstad, då borde de hittat rätt med en gång. De har isåfall tillgång (och utbildning) till alla system - vilket är en av anledningarna varför det oftast är en aningens dyrare hos BMW. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.