AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
609

Skapa Quick Time Filmer

Har klippt ihop filmen från Z3 träffen i Mellbystrand, men lyckas inte få till någon bra QT film för webben. Den minsta fil med godtagbar kvalitet jag fått fram blir på 36 Mb, inget för modemanvändare precis.

Det jag undrar mest över är vilken komprimeringsmetod man skall använda. Jag kan välja mellan.
Animering
BMP
Cinepak
Component Video
DV-NTSC
DV-PAL
Foto-Jpeg
Grafik
H.261
H.263
Ingen
Motion Jpeg A
Motion Jpeg B
Planar RGB
PNG
Sorenson Video A
Sorenson Video B
TGA
Tiff
Video

Jag har ingen möjlighet att exportera till annat format än Quick Time i mitt enkla redingeringsprogram.

Hur långt ned vågar man ställa bilder per sekund, i snabbläget för web ställs denna på 10 bilder, blir sådär tycker jag.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Det e lite lurigt med webfilm, till att börja med får du ha en liten upplösning, vad har du valt där, hur lång är filmen??du får nog räkna med en 3-4 MB per mnut åtminstånde. vad har du för redigerings program?? jag kanske kan hjälpa dig med ett program.

Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!!
Generellt tycker jag att det är roligare att kolla på en film med hög kvalitet. Egna filmer brukar hamna runt 13 mb/minut i avi format.
Jo jag har märkt det, mycket enklare att exportera för bränning av DVD, eller på CD. Jag har bara det program man får med när man köper en ny Mac, iMovie. Upplösningen har jag satt till 240x180, ljudet är satt till 8 bitar, mono. Filmen är på strax över 6 min.

Så jag får kanske ta att den blir 20 - 30 Mb

Fredrik M - Z3 2.8
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Fredrik M: Är det för mycket begärt att göra två versioner av filmen där den ena är anpassad för modemanvändare och den andra i högre upplösning för bredband/ADSL?

roadZter
Nejdå Danne, det är tanken, men jag får inte till någon film som är mindre än 36 Mb, vilket jag tror är lite stort för modemanvändarna. ADSL varianten är klar =)

Fredrik M - Z3 2.8
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Habegäret är väckt! =)

roadZter
Kodar ni inte i DivX?

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
Länk
Quicktime suger iallafall! som regel struntar jag i dom filmerna av ren slöhet då jag inte är så impad av spelaren för quicktime.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu var det inte era åsikter om QT jag vill ha, behåll dem för er själva...

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag brukar andvända H.263 funkar bra.....

Hjelm
Qicktime Mpeg4 är det bästa (om du har QicktimePRO 6,0 varianten) annars är det Sorenson B.

Om du har tillgång till Cleaner eller liknande så kan du göra Mpeg 1 vilket är gångbart i alla (typ) media spelare och plattformar. Där kan du också få variabel bittrate

Det är bra med standader.. synd att de är så många..
Film i RealMedia-format kanske kan vara ett alternativ för modemanvändare?

Gör det med stil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.